رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین:

شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی می کنند

قزوین (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین با تأکید بر تأثیرگذاری ساختار شوراها در تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان، گفت که اعضای شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی می کنند.

کد مطلب: ۹۸۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی می کنند

جبار حسنعلی پور در نشست با شوراهای دانش آموزی ناحیه دو قزوین که در سالن جلسات آموزش و پرورش این ناحیه برگزار شد، نقش شوراهای دانش آموزی را در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بی بدیل دانست و اظهار داشت: همه ما در مسیر تحقق اسناد بالادستی که با کار کارشناسی تدوین شده است، حرکت می کنیم و یکی از ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی برای آینده است تا بتوانند فعالانه در حوزه های اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کنند که یک نمونه بزرگ این مشارکت همگانی انتخابات مجلس شورای اسلامی است که اسفندماه در کشورمان برگزار می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی نزدیک ترین افراد به مدیران و معاونین هستند، عنوان کرد: شوراهای دانش آموزی با احصاء نقاط قوت و ضعف می توانند این نکات را به مدیران و معاونان انتقال دهند چراکه آن ها نزدیک ترین فرد به مدیران هستند.

حسنعلی پور اعضای شوراهای دانش آموزی را از جمله دانش آموزان مستعد و مسئولیت پذیر معرفی کرد و گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و رشد و بالندگی کشور در گرو پرورش و تربیت دانش آموزان با استعداد و توانمند است که به واقع این ظرفیت ارزشمند در دانش آموزان ما دیده می شود.

وی در پایان از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین به جهت فراهم سازی فضای مناسب برای بحث و تبادل نظر شوراهای دانش آموزی و برگزاری انتخابات شوراها و تلاش برای برطرف سازی دغدغه های دانش آموزان، تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد که این حرکت منشاء برکات خوبی در مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار