برگزاری نخستین کارگاه سخنوری و فن بیان ویژه مربیان پیشتاز در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، از حضور بیش از یک هزار مربی تشکل پیشتازان در نخستین کارگاه سخنوری و فن بیان ویژه مربیان پیشتاز این سازمان خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها برای اولین بار در استان فارس در حال برگزاریست که در نواحی چهارگانه شیراز و سایر شهرستان‌ها و مناطق نیز به صورت قطبی برگزار می‌شود و در ان مربیان پیشتاز، آموزش‌های سخنوری، تاب آوری و قدرت نه گفتن را می‌آموزند.

کد مطلب: ۹۸۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین کارگاه سخنوری و فن بیان ویژه مربیان پیشتاز در فارس

محسن کلاری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های اجتماعی با عنوان مهارت خودشناختی و جامعه‌شناختی ویژه مربیان پیشتاز نواحی 3 و 4 شیراز، آموزش‌های غیر مستقیم را یکی از فعالیت‌های این سازمان برشمرد و افزود: در این راستا سازمان دانش‌آموزی هرساله برنامه‌ریزی‌هایی جهت توانمندسازی مربیان و مهارت‌افزایی آنان در برنامه خود دارد که پس از آن این آموزش‌ها توسط مربیان به یاورمربیان که دانش‌اموزان هستند آموزش داده می‌شود و آنان نیز به سایر پیشتازان و به این صورت حلقه‌ای آموزشی تشکیل می‌شود که موجب افزایش مهارت‌ها در تمام سطوح می‌گردد.

او هدف از برگزاری این دوره را تربیت مدرس مهارت‌های اجتماعی به منظور آموزش مهارت‌هایی از قبیل فن بیان و سخنوری، جرات‌ورزی، کنترل خشم و قدرت نه گفتن و... به دانش‌آموزان دانست و افزود: در این آموزش‌ها، تغییر در نوع رفتار دانش آموزان و یادگیری چگونگی باهم و برای هم زندگی کردن را می‌آموزند.

او ادامه داد: امیدورایم با آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان از طریق مربیان مهارت‌دیده، شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

او تاکید کرد: آموزش مهارت‌های اجتماعی به صورت خاص در سازمان دانش‌آموزی به عنوان متولی تربیت اجتماعی انجام می‌پذیرد و این سازمان مهارت‎های مختلفی را به دانش‌آموزان آموزش می دهد که 5 مهارت تشکیلات پیشتازان ویژه فعالیت‌های اردویی است و 12 مهارت دیگر که مهارت‌های اجتماعی است و هدف اصلی سازمان که همان تربیت اجتماعی است را در طول فعالیت دانش‌آموزان در پیشتازان به کمک مربیان به آنان آموزش می‌دهند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، ادامه داد: یکی از این مهارت‌ها فن بیان است که با توجه به اهمیت مربی در ارائه این آموزش‌ها و نقش موثر یک مربی در جذب و نگهداشت اعضای پیشتازان تصمیم گرفتیم که یک کارگاه فن بیان برای مربیان گذاشته شود و از طریق مربیان این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنیم و امیدواریم که بتوانیم آموزش‌ها را دنباله‌دار کنیم و این دوره‌ها علاوه بر مربیان پیشتاز برای تمام همکاران فرهنگی برگزار کنیم.

در این کارگاه آموزشی تمام مربیان پیشتاز ازنواحی چهارگانه شیراز شرکت می‌کنند که پس از جلسات کلی، در گروه های 50 نفری کلاس‌های مهارت آموزی تشکیل می‌شود.

به گفته‌ی کلاری، تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی 99-98 موفق به جذب بیش از 120 هزار دانش‌اموز پیشتاز شده است که این تعداد توسط بیش از 5 هزار و 200 مربی با انگیزه و علاقمند، مهارت‌های اجتماعی را می‌آموزند.

مدرس توسعه‌های فردی، گوینده و مجری صدا سیمای جمهوری اسلامی که به عنوان مدرس در این دوره حضور داشت، با بیان اینکه توسعه فردی یعنی بتوانیم هر کدام از ما یک نمونه بهتری از خود داشته باشیم افزود: در این حوزه قرار است به نتایجی برسیم که این نتایج به ما می‌گوید که در کدام نقطه ضعیف و در کجا قوی هستیم.

اسماعیل حسین زاده با اعتقاد بر اینکه زیربنای نوع رفتار ما در جامعه، در کودکی شکل می‌گیرد گفت: خود انگاره‌های منفی در ذهن کودکان با نصیحت درست نمی‌شود و نصیحت های بدون راهکار نتیجه ای ندارد.

او با اشاره به اولین گام توسعه فردی که خودآگاهی است ادامه داد: بر اساس علم MBTI چهار تیپ شخصیتی وجود دارد و سبک‌های زندگی هر فرد با یکدیگر تفاوت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار