برگزاری سومین مجمع سلامت شهرستان تفت

یزد(پانا)-سومین مجمع سلامت شهرستان تفت با شعار "سواد سلامت، آینده سلامت" با حضور امام‌جمعه تفت، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان تفت، معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین مجمع سلامت شهرستان تفت

"حجت‌الاسلام سید محمد سرمه چشم" امام‌جمعه تفت در سومین نشست مجمع سلامت شهرستان تفت که با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان تفت، معاونین بهداشتی ، درمان ، مشارکت های امور اجتماعی و توسعه منابع و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس سازمان نظام پزشکی استان و جمعی از مسئولین برگزار شد ، اظهار داشت: گران‌بهاترین سرمایه مردم سلامت است و اعضای این مجمع با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع باید برنامه‌ریزی لازم در راستای ارتقای سطح سواد سلامت مردم را در دستور کار قرار دهند.

امام‌جمعه شهر تفت خاطرنشان کرد: اگر سلامت مردم از دست برود بالاترین سرمایه آن‌ها از دست می‌رود و پیشگیری و ارتقا سطح سلامت جامعه بر درمان مقدم است.

وی در ادامه افزود: هرچه سطح سواد سلامت افراد بیشتر شود اجتناب از بیماری هم بیشتر خواهد شد و سواد سلامت هم جسم و هم روح را شامل می‌شود و سلامت جسم مقدمه سلامت روح است.

حجت‌الاسلام سرمه چشم تصریح کرد: تقوا مورد تأکید در دین اسلام شامل سواد سلامت هم هست و درمان نیز همان توبه است که بارها در احکام اسلام مورد تأکید قرارگرفته است.

"کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این نشست بابیان اینکه یزد دومین استان معدنی و سومین استان صنعتی کشور است، گفت: فعالیت‌های معدنی و صنعتی با توجه به نقاط مثبت فراوان، نکات منفی را نیز در دل خود دارد و یکی از این موارد بیماری‌های ناشی از فعالیت این صنایع و معادن است.

نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۴۳ قانون ششم توسعه گفت: این ماده‌قانونی می‌گوید به دلیل خسارت ناشی از بهره‌برداری معادن به کشاورزی، بهداشت، سلامت و جاده‌ها، معادن و صنایع معدنی علاوه بر عوارض آلایندگی تا یک درصد از فروش خود را جهت عوارض آسیب‌های عمومی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال پیگیری برای تحقق وصول این عوارض هستیم و با تحقق آن تحول خوبی در بهداشت و درمان استان صورت خواهد پذیرفت.

"علیرضا نوکار" در این نشست با تقدیر از خدمات بهداشت و درمان در سطح شهرستان تفت اظهار داشت: فضا و امکانات خوبی در بیمارستان شهید بهشتی تفت وجود دارد ولی نبود کادر درمانی مناسب باعث راکد ماندن فعالیت برخی از بخش‌های از این بیمارستان شده است.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به گلایه مردم این شهرستان از نبود پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان شهید بهشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم شاهد حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان باشیم و از ارجاع بیماران به مراکز درمانی مرکز استان جلوگیری شود و بستری و عمل جراحی این پزشکان نیز در این بیمارستان صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: بیمارستان شهید بهشتی تفت با امکانات مناسبی که دارد می‌تواند بخشی از بیماران مرکز استان را تحت پوشش خود قرار دهد و در این راستا امیدواریم با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص تمامی بخش‌های این بیمارستان فعال و پویا برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم شهرستان شود.

نوکار از مشارکت خیرین در زمینه تجهیز این بیمارستان خبر داد و بیان نمود: با برگزاری جلسات با حضور خیرین حوزه سلامت به‌زودی شاهد تجهیز بیمارستان شهید بهشتی تفت به دستگاه‌های پیشرفته با استفاده از پتانسیل خیری شهرستان خواهیم بود و امیدواریم با تکمیل کادر درمانی این بیمارستان رضایت مردم نیزجلب شود.

"محمدرضا دهقانی" معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست گفت: درگذشته بیماری‌های واگیردار سلامت مردم را تهدید می‌کرد اما با برنامه‌ریزی مناسب و طراحی نظام مراقبت‌های بهداشتی این‌گونه بیماری‌ها ریشه‌کن شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید بیماری‌ها مانند فشارخون، دیابت و انواع سرطان مانند بیماری‌های واگیردار قابل‌درمان با واکسن نیست و برای درمان آن نیاز به تغییر نگرش مردم است و این تغییر نگرش با افزایش سطح سواد سلامت صورت خواهد پذیرفت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به طرح جدید وزارت بهداشت با عنوان "هر خانه ، یک پایگاه سلامت" اظهار داشت: در این طرح هر خانه خود متولی و مطالبه گر سلامت اعضای خانواده خود است و توانمند کردن مردم برای مطالبه گری سلامت خود و خانواده از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

"احمد حائریان" رئیس نظام پزشکی استان یزد در این نشست گفت:با توجه به تغییر سبک زندگی ، حفظ سلامت جوامع کنونی راه حل های خاص خود را دارد و فراگیری سواد سلامت برای حفظ سلامت انسان ها بسیار مهم است.

حائریان ادامه داد:در سواد سلامت راه حل و مکانیزم مورد نیاز برای حفظ سلامت انسان در آن گنجانده شده است و نتیجه سواد سلامت خود مراقبتی است که موضوع بسیار مهمی است و آموزش این موضوع باید در دستور کار مسئولان حوزه بهداشت و درمان قرار گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار