هوای ۱۱ شهر ناسالم است

تهران (پانا)- رئیس گروه پایش آلودگی هوا و صدا محیط سازمان حفاظت محیط زیست گفت هوای ۱۱ شهر پرجمعیت، صنعتی و کلان‌شهر کشور در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و تمام گروه‌ها قرار دارد و مراقبت هر چه بیشتر سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی را می‌طلبد.

کد مطلب: ۹۸۶۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هوای ۱۱ شهر ناسالم است

شهرام سپهرنیا افزود: بر این اساس هوای شهرهای همدان با شاخص ۱۰۴، بندر عباس ۱۰۷، مشهد ۱۰۸، قزوین ۱۱۲، تبریز ۱۱۳، یزد ۱۱۴، اهواز ۱۲۵، کرج ۱۴۰، تهران ۱۴۴، اصفهان ۱۵۰در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و پلدختر با شاخص ۱۵۹ ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی اظهار داشت: همچنین هوای زابل با شاخص ۱۹، بیرجند ۲۳، شیراز ۳۴، سنندج ۳۶، گرگان ۳۷، رشت ۳۸، یاسوج ۴۳، شهرکرد ۴۹ و کرمانشاه ۵۰ در شرایط پاک قرار دارند.

سپهرنیا گفت: هوای شهرهای قم با شاخص ۵۹، کرمان ۶۵، مهران ۷۱، بوکان ۷۲، زنجان ۷۲، دشتستان ۹۰، اراک ۹۸ و بجنورد ۹۸ در شرایط قابل قبول است.

روز گذشته هوای شهرهای کرج با شاخص ۱۰۹ و تهران ۱۱۶، ناسالم برای گروه‌ھای حساس بود در حالی که هوای پلدختر با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داشت.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی امروز گفته بود که امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ آذرماه) در بیشتر مناطق جوی آرام پیش‌بینی شده که افزایش غلظت آلاینده‌ها را برای تهران، کرج، اصفهان و اراک خواهیم داشت به طوری که شرایط هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم می‌شود، بنابراین با انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین در فضای باز خودداری کنند همچنین به علت ناسالم شدن هوا برای تمام گروه‌ها، دیگر افراد نیز باید مراقب باشند و تا جای ممکن از فعالیت‌های طولانی خود در فضای باز بکاهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار