وزیر راه خبر داد

افتتاح آزادراه تهران ـ شمال در دهه فجر

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با عذرخواهی از مردم به دلیل تأخیر در افتتاح آزادراه تهران ـ شمال، از بهره‌برداری این آزادراه در دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۶۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح آزادراه تهران ـ شمال در دهه فجر

محمد اسلامی در پایان بازدید از نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ۳۹۴ شرکت در پروژه‌های حمل و نقلی قرارداد امضا کرده و مجموع این قراردادها به ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: سامانه آزمایشگاهی فنی مکانیک خاک راه‌اندازی شد. پیش از این نتایج آزمایش‌های بررسی خاک به صورت دستی به پیمانکار داده می‌شد اما الان کل این فرآیند به صورت سیستمی و هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: سامانه اخذ عوارض آزادراه بر اساس پیمایش افتتاح شده و از خودروها بر اساس میزان ترددی که در آزادراه دارند، عوارض دریافت می‌شود. به کسانی که بیش از ۴۰ تردد در ماه داشته باشند، تخفیف داده خواهد شد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، تاکنون چهار آزادراه به این سیستم مجهز شده و به زودی ۶ آزادراه دیگر هوشمندسازی خواهند شد.

اسلامی درباره آزادراه تهران ـ شمال گفت: اولاً من از مردم به دلیل تأخیر در وعده‌ای که داده بودیم و محقق نشد، عذرخواهی می‌کنم. ما اعلام کرده بودیم که قرار است این آزادراه تا پیش از اتمام تابستان زیر بار ترافیک برود که این اتفاق نیفتاد اما در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و اقدامات نظارت، رنگریزی و نصب تابلو و علائم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: آزادراه تهران ـ شمال تا دهه فجر به بهره‌برداری رسمی رسیده و متروی شهر جدید هشتگرد به گلشهر نیز در اوایل دی ماه و پس از آن آزادراه همت ـ کرج به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال نیز در دست انجام است و امیدواریم تا پایان سال آینده محور رفت تونل البرز با هدف کاهش ترافیک این محور به بهره‌برداری برسد. برای تکمیل قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران ـ شمال به طول ۵۶ کیلومتر، ۲۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار