بیماری جسمی خطر خودکشی در مردان را افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - دانشمندان دریافتند که بیماری جسمی و جراحت، خطر خودکشی در مردان را افزایش می‌دهد اما این موضوع در مورد زنان صدق نمی‌کند.

کد مطلب: ۹۸۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بیماری جسمی خطر خودکشی در مردان را افزایش می‌دهد

به‌گزارش ایسنا، به‌نقل از زی‌نیوز، این بررسی در بوستون و بر روی اطلاعات جمعیت کشور دانمارک و با استفاده از سیستم یادگیری ماشین برای شناسایی عوامل خطر خودکشی انجام شد.

محققان تاریخچه سلامت 14 هزار و 103 نفر را که از سال 1995 تا سال 2015 در اثر خودکشی جان خود را از دست داده بودند و تاریخچه سلامت 265 هزار و 183 دانمارکی را با استفاده از یک سیستم یادگیری ماشینی مورد بررسی قرار دادند.

پیش‌بینی خطر خودکشی در افراد به طرز باورنکردنی چالش‌برانگیز است، زیرا هر خودکشی با عوامل چندجانبه در زندگی فرد ارتباط دارد.

نتایج این بررسی، عوامل خطر شناسایی شده قبل مانند اختلالات روانپزشکی و عوامل مرتبط با آن را تایید کرد.

محققان همچنین الگوهای خطر احتمالی جدیدی را یافتند، از جمله اینکه تشخیص‌ها و تجویزها، چهار سال قبل از خودکشی از 6 ماه قبل مهمتر است و اینکه تشخیص سلامت جسمی برای پیش‌بینی خطر خودکشی در مردان اهمیت ویژه ای دارد.

دکتر گرادوس، محقق این بررسی، اظهار کرد: نتایج این بررسی نمی‌تواند الگویی برای پیش‌بینی خطر ابتلا به خودکشی را به‌طور کامل ایجاد کند، اما می‌تواند در تشخیص عوامل آن مؤثر باشد.

نتایج این بررسی در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار