آیین نواختن زنگ پژوهش در کرمانشاه برگزار شد.

کرمانشاه (پانا) - آیین نواختن زنگ پژوهش با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری،مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین در هنرستان دخترانه صنایع شیمیایی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین نواختن زنگ پژوهش در کرمانشاه برگزار شد.

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ی پژوهش گفت:جامعه‌ی توسعه یافته جامعه ایست که دانایی محور باشد.نظام دانایی اگر بر تمام وجوه یک جامعه غالب شود یقیناً آن جامعه راه توسعه را طی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود:در طول تاریخ جهل دروازه‌ی ورود استبداد داخلی و استعمار خارجی بوده است.هر وقت که جهل آمده فقر نیز همنشین مردم شده است.راه آگاهی با "چرا" گفتن آغاز می شود و راه تولید علم در جامعه با شکل گرفتن چرایی در ذهن افراد نسبت به پدیده‌های محیط پیرامونشان شکل می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ضمن بیان اینکه امید آینده‌ی ایران نوجوانان و جوانان هستند و قرار است آینده‌‌ی کشور به دست آنان ساخته شود گفت:دانش آموزان نباید خلاقیت های ذهنی خود را دست کم بگیرند یا چرایی‌ها‌ی ذهن را با خط قرمز سرکوب کنند بلکه می بایستی با تعقل و اندیشیدن پاسخ چرایی ها را پیدا کنند .تا امر پژوهش با استفاده از این ظرفیت های جوان و نوجوان بتواند در ایران اسلامی به جایگاهی رفیع برسد.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ پژوهش ضمن عرض خیرمقدم به همه ی مدعوین و قدردانی از زحمات تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این آیین،گفت:در مسیر تحصیل، دانش آموزان هر چقدر به سوی تحلیل مسئله ،تعقل و اندیشیدن برای یافتن نتیجه و راهکار جهت برون رفت از آن مشکل پیش بروند می توانند در تمامی مراحل زندگی موفق عمل کنند.

وی افزود:امروز باید دانش آموزان جسور تربیت شوند و جسارت پرسیدن سوال را داشته باشند .در تعلیم و تربیت این امری بسیار مهم و ارزشمند است.

این مقام مسؤول اظهار کرد:به مناسبت هفته‌ی پژوهش 400 مدرسه درگیر اجرای این همایش شده اند که تعداد 300 مدرسه روستایی و 100 مدرسه شهری هستند.خوشبختانه مدارس مقطع ابتدایی در استان به بحث پژوهش محوری ورود پیدا کرده‌اند و در این طرح می بایستی دانش آموزان آموزش ببینند که مسئله را تعریف کنند،به مشورت بگذارند و در نهایت معلمی که ناظر بر این روند است از راهکارهای آنان استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرروش خاطر نشان کرد:امروز شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از شوراهای پژوهشی برتر در سطح کشور است.و نمود تلاش های آنان در برنامه‌ی معلم پژوهی اتفاق افتاد که از بین 668 نفر شرکت کننده، 30 نفر به مرحله استانی و یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مجید یزدان پناه بیان کرد:به مناسبت این هفته در هر سه ناحیه آموزش و پرورش کرمانشاه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان بر پا شده است اما در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی نیاز است که این نمایشگاه ها در تمامی مدارس برقرار شود و دستاورد دانش آموزان در تمامی سطوح به نمایش گذاشته شود.این دستاوردها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قطعا قابل عرضه در بازار نیز می باشند.با این شیوه است که آموزش و پرورش می تواند بیش از پیش در راستای مهارت آموزی و پرورش توانمندی های دانش آموزان و قرار دادن امکانات و تجهیزات در اختیار آنان موفق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار