بوریس جانسون مصمم به اجرای برگزیت

تهران (پانا): بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در اولین نطق خود پس از پیروزی در انتخابات گفت "دولت مردمی" تشکیل می‌دهد و به وعده انتخاباتی‌اش برای خارج کردن بریتانیا در پایان ژانویه ۲۰۲۰، حدود پنجاه روز دیگر- پایبند است.

کد مطلب: ۹۷۶۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بوریس جانسون مصمم به اجرای برگزیت
به گزارش بی بی سی ، جانسون که در مقابل دفتر نخست وزیری صحبت می‌کرد گفت اولویت دولت او "تمرکز بر نظام بهداشت و درمان بریتانیا است" چون اولویت اصلی بیشتر مردم بریتانیا است. جانسون که طی دو روز گذشته بزرگترین پیروزی حزب محافظه‌کار از سال ۱۹۸۷ را رقم زد به کسانی که مایل به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند گفت: "ما هیچ وقت احساسات مثبت و گرم و همدلی شما را با دیگر ملیت‌های اروپا نادیده نمی‌گیریم."
او گفت قصد دارد رابطه جدیدی با اروپا بر اساس "حاکمیت برابر" شکل دهد و حق بریتانیا است که "از جر و بحث و حرف زدن مدام درباره برگزیت خلاص شود."او از همه خواست که بحث برگزیت را خاتمه و اجازه دهند روند ترمیم شکاف‌ها آغاز شود.
سیستم انتخاباتی بریتانیا چگونه است؟
صبح امروز، پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات، بوریس جانسون به کاخ باکینگهام رفت و با ملکه بریتانیا دیدار کرد و به او گفت آماده تشکیل دولت جدید است. حزب محافظه کار در انتخابات روز پنج شنبه موفق شد ۳۶۵ کرسی (اکثریت هشتاد کرسی) را به دست آورد. این حزب توانست در حوزه‌های انتخاباتی میانه (میدلند) و شمال شرقی انگلستان که بطور سنتی به حزب کارگر رای می‌دهند برنده شود و کرسی پارلمانی به دست آورد. حزب محافظه کار چند کرسی هم در ولز به دست آورد که آنها هم معمولا در دست حزب کارگر بودند.
درهمین حال حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین با ۲۰۳ کرسی پارلمانی شکست سختی خورد. کوربین رهبر این حزب گفت نتیجه انتخابات برایش "غم‌انگیز" بوده و او قصد ندارد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب شرکت کند اما تا انتخاب رهبر بعدی در سمتش می‌ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار