جذب 208 هزار دانش آموز خراسان رضوی در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی

افزایش ۳۷ درصدی پیشتازان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

مشهد(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی از جذب نزدیک به 208 هزار دانش آموز استان در تشکل پیشتازان این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جذب  208 هزار دانش آموز خراسان رضوی در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی

علی محمد یونسی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: امسال فرآیند جذب دانش اموزان در تشکل پیشتازان از نیمه مهر ماه آغاز شد و تا پایان آبان ما ادامه داشت که در این مدت 207 هزار 724 دانش اموز در سامانه کشوری پیشتازان ثبت شده اند. که این آمار جذب نسبت به سال گذشته رشد 37 درصدی داشته است. البته تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به علت کم بود زمان عضو تشکیلات پیشتازان هستند اما فرصت ثبت در سامانه برای آنها فراهم نشده است.

وی ادامه داد: حدود 6 هزار 500 مربی پیشتاز فرآیند جذب، ساماندهی و آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند که بخش قابل توجهی از این مربیان همکاران اموزشی ما هستند و تنها از روی علاقه مندی در این کار تشکیلاتی با سازمان دانش اموزی همکاری دارند. دوره ها و کارگاه های آموزشی برای این عزیزان نیز توسط مدرسین استانی که دوره های تربیت مدرس پیشتازان کشوری را طی کرده اند، برگزار می شود

یونسی افزود: ساماندهی این دانش آموزان نیز در گروه های 45 نفره، رسد های 23 نفره و رسته های 17 نفره انجام می شود. همچنین تعداد قابل توجهی از آموزشگاه های استان به عنوان مدارس تمام تشکیلاتی فعالیت دارند و تمام دانش آموزان خود را به عنوان دانش آموز پیشتاز ساماندهی کرده و آموزش می دهند.

مدیر سازمان دانش اموزی خراسان رضوی ادامه داد: بعد از جذب و ساماندهی دانش آموزان و آموزش مربیان، فرآیند آموزش دانش آموزان آغاز شده است که پیشتازان سازمان دانش آموزی دانش های معرفتی، مهارتی و تشکیلاتی را فرا می گیرند و در بخش هایی چون صف جمع، امداد و نجات، چادر زنی، جهت یابی، چوب و گره و فریاد های شادی مهارت های خود را تقویت می کنند.

وی گفت: پیشتازان خراسان رضوی با شعار" پیشتازان حریم رضوی، طلایه داران ادب و دینداری " علاوه بر تعمیق معارف و سیره رضوی در خود، ترویج فرهنگ زیارت و میزبانی شایسته از زائران امام رئوف برای سایر دانش اموزان، خانواده و جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

یونسی هدف اصلی سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برنامه اصلی این تشکل نهادینه کردن منش های دوازده گانه سازمان دانش آموزی در پیشتازان است. این منش ها به نوعی عصاره تربیتی سند تحول بنیادین است. تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی با شعار" همفکری،همدلی، همکاری" و آموزش های خاص خود همچنین سپردن نقش به دانش اموزان می تواند در فرآیند اجتماعی شدن آنها موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار