سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دیلم:

طرح ایمن سازی در مدارس دیلم اجرا شد

دیلم،بوشهر(پانا)_ سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دیلم گفت : در سال تحصیلی جدید طرح ایمن سازی در مدارس شهرستان در اجرا گردید.

کد مطلب: ۹۷۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایمن سازی در مدارس دیلم اجرا شد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دیلم گفت : در سال تحصیلی جدید طرح ایمن سازی در مدارس شهرستان در 2 بخش فیزیکی و آموزشی اجرا گردید.

محسنی افزود: تامین فضای ایمن و استاندارد در مدارس؛ دغدغه اصلی خانواده ها می باشد که این مهم را با توجه به استانداردهای لازم انجام داده ایم.

وی تاکید کرد: ایمنی در برابر خطرات ناشی از تجهیزات از جمله مواردی است که در طراحی فضای مدارس باید منطبق با استانداردهای معتبر جهانی باشد که هر یک قوانین خاص خود را می‌طلبد.

محسنی با تاکید بر اینکه فضای داخلی و یا حیاط مدارس بخصوص در مقاطع پیش دبستانی و دبستان بسیار حائز اهمیت می باشد گفت: به لحاظ اینکه فضا و محیطی که در آن به امر آموزش و یادگیری پرداخته می شود تاثیر بسیار مهمی در امر یادگیری دارد دقت در طراحی و ساخت و ایمن بودن این فضاها باید مورد توجه طراحان و مسئولان قرار گیرد و طراحی اینگونه فضاها به نحو احسن انجام شود.

وی گفت: معیار جهت مساحت زمین مورد نیاز به منظور طراحی مدرسه، تعداد دانش آموزانی خواهد بود که بایستی در آن مدرسه به تحصیل اشتغال ورزند. زمین بازی باید به قدر کافی وسعت داشته باشد که بدون ازدحام و برخورد ضمن بازی، فعالیت دانش آموزان را به راحتی فراهم کند. اما حتی با وجود فضای کافی اغلب شاهد بروز حوادث و آسیب هایی هستیم که گاهی بسیار خطر آفرین می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار