رزم حسینی: برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های توسعه گرا را به کار گرفت

مشهد(پانا)- استاندار خراسان رضوی در گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه نظری استان که در مجتمع فرهنگی سپید برگزار شد گفت: برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های توسعه گرا را به کار گرفت.

کد مطلب: ۹۷۶۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رزم حسینی: برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های توسعه گرا را به کار گرفت

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس دوره دوم متوسطه نظری استان گفت: نظام آموزش و پرورش کشور به ویژه معلمان و فرهنگیان باید از معیشت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان ما را به خوبی تربیت کنند.

وی افزود: مشی میانه‌روی و اعتدال بر مدار حق را در حوزه های مختلف دنبال می‌کنیم و معتقدیم برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های توسعه گرا را به کار گرفت.

رزم حسینی در ادامه تمرکزگرایی، بروکراسی نحس اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، نزاع‌های سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه گذاران، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مزاحم و عدم تناسب اختیارات و وظایف با مسئولیت‌ها را از جمله موانع عدم توسعه کشور برشمرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نخبگان جامعه باید از ریشه‌های عقب افتادگی کشور اطلاع داشته باشند، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکیدات فراوانی بر مباحث اقتصادی داشته اند چرا که اقتصاد یکی از مهمترین چالش های فعلی کشور است.

رزم حسینی اظهار کرد: بعد از امضای برجام گشایش‌های فراوانی صورت گرفت و تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف برداشته شد اما در نهایت آمریکا از این توافق نامه بین المللی خارج شد و مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر پایه همدلی در استان خراسان رضوی، 142 معین اقتصاد مقاومتی با شش هدف مشخص، مسئولیت توسعه و توانمندسازی 12 منطقه اقتصادی استان را در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان برعهده گرفته‌اند.

این مقام مسئول افزود: تاکنون 128 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان امضاء شده است.

استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم باید با هر سلیقه‎‌ای در کنار یکدیگر کار کنیم؛ از طرفی مدیران هم باید شهامت داشته باشند و اگر اقدام اشتباهی مرتکب شدند، از مردم عذرخواهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار