رئیس پلیس راه استان یزد: واژگونی خودرو، عامل ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای است

یزد(پانا)- رئیس پلیس راه استان یزد گفت: بر اساس آمار ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای و نیز ۵۶ متوفیان تصادفات جاده‌ای مربوط به واژگونی خودرو‌ها است.

کد مطلب: ۹۷۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس راه استان یزد: واژگونی خودرو، عامل ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای است

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: بر اساس آمار در شش ماه ابتدای امسال ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای و نیز ۵۶ متوفیان تصادفات جاده‌ای مربوط به واژگونی خودرو‌ها است.

سرهنگ مسعود قانعی با بیان اینکه علت اصلی واژگونی خودرو‌ها در جاده ها، ناشی از عوامل انسانی است، افزود: خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، خوردن و آشامیدن و صحبت با تلفن همراه و… از جمله عواملی است که سبب واژگونی خودرو‌ها می‌شود.

سرهنگ قانعی به بیان نقش شیب شیروانی در تصادفات ناشی از واژگونی خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کاهش و اصلاح شیب شیروانی راه ها، کمک زیادی به کاهش شدت تصادفات ناشی از واژگونی خواهد کرد بر همین اساس از سال ۹۶ تاکنون، مسیر‌های با فروانی تصادفات واژگونی را شناسایی و به صورت محور‌های پنج کیلومتری در اختیار راهداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه استان یزد ادامه داد: علاوه بر اصلاح شیب شیروانی راه ها، اجرای شیار‌های طولی و عرضی لرزاننده در نقاط حادثه خیز محور‌های استان به دلیل هشیار سازی و جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان در هنگام رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.

وی به کسب رتبه دوم استان یزد در کاهش متوفیان حوادث رانندگی در نوروز امسال، اشاره و تصریح کرد: کاهش ۶۸ درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در این مدت، ثمره‌ی تلاش و تعامل بین نیرو‌های راهداری، پلیس راه و دیگر دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک است و در واقع این کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار