روابط قوی ایران و چین با وجود تحریم‌ها ادامه می‌یابد

تهران (پانا) - روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در گزارشی تحلیلی با اشاره به روابط دوستانه تهران و پکن نوشت ایران و چین به رغم تحریم های آمریکا، هرگز ارتباطات تجاری و اقتصادی خود را قطع نکرده و مناسبات قوی میان دو کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۹۷۶۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
روابط قوی ایران و چین با وجود تحریم‌ها ادامه می‌یابد

روزنامه ساوت چاینا روز پنجشنبه در این گزارش نوشت: دو کشور با چالش‌های بسیاری از سوی آمریکا مواجه هستند و تحریم‌هایی علیه آنها در نظر گرفته شده است و مواضع مشابهی در بسیاری موارد دارند.

این نشریه خاطرنشان کرده است تحلیلگران بر این اعتقاد هستند که سختگیری‌های آمریکا علیه ایران و چین باعث شده است دو کشور همچنان روابط بسیار قوی داشته باشند و حاضر به توقف این مناسبات نیستند.

روزنامه با اشاره به سفرهایی که مقام‌های دو کشور در ماه‌های گذشته انجام داده و اظهارات دیپلمات‌های دو طرف تاکید کرد که مناسبات ایران و چین دیرینه و دوستانه است.

همزمان تارنمای آتلانتیک هم در گزارشی با اشاره به این روابط دیرینه آورده است: هزاران سال است که ایران و چین با یکدیگر روابط نزدیک، دیرینه و دوستانه دارند.

این گزارش تاکید می‌کند حتی تحریم های سرسختانه آمریکا هم نتوانسته است مناسبات تجاری چین و ایران را قطع کند.

در این گزارش آمده است بر خلاف دولت آمریکا که ماه می سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد چین هر بار تاکید می کند به این توافق بین المللی پایبند است و برای حفظ آن تلاش می کند.

آتلانتیک می‌نویسد چین حتی اعلام کرده است از مناسبات تجاری با ایران عقب نشینی نمی‌کند و با وجود تحریم‌هایی که برای این تجارت علیه برخی شرکت‌های چینی در نظر گرفته شده است پکن بر استمرار روابط اقتصادی با ایران تاکید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار