معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی همدان:

پژوهش عمر را غنی می‌کند

همدان (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان با بیان این که انسان در طول زندگی خود همواره با مشکلاتی روبه رو است، پژوهش را بهترین راه حل برای میسر شدن این مشکلات دانست.

کد مطلب: ۹۷۵۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش عمر را غنی می‌کند

کاوه برخورداری در گفتگو با خبرگزاری پانا همدان با اشاره به این که آموزش و پرورش استان همدان در حوزه پژوهش از جایگاه ممتازی برخوردار است، اظهار کرد: معلمان پژوهنده و دانش آموزان پژوهشگر استان موفق به کسب رتبه های برتر در سطح استان و کشور شده اند.
برخورداری تعداد پژوهشگران دانش آموزی که فعالیت های پژوهشی انجام دادند را ۳۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۳ طرح در مرحله استانی برگزیده شدند که ۴۵ طرح به مرحله کشوری راه یافتند و همگی رتبه های اول، دوم و یا سوم کشوری را کسب کرده اند.
او با بیان این که بشر در زندگی هر روز با نیازهای جدیدی روبه رو است که در فرصت کم باید به آن ها رسیدگی کند، گفت: پژوهش عمر را غنی می‌کند در صورتی که به خوبی از آن ها استفاده شود.
برخورداری خاطرنشان کرد: پژوهش ها حاصل استفاده از پژوهش های قبلی و یا حاصل مشاهده‌ و تحقیق است که منجر به تولید اطلاعات می‌شود.
او در ادامه با بیان این که پرسش درست، آغاز یک اثربخشی خوب است، گفت: پرسش آغاز تفکر و پرسش خوب نصف پاسخ است.
برخورداری با تأکید بر تقویت روحیه پرسش گری، گفت: بحث های گروهی پژوهش را تقویت می‌کند.
او با بیان این که علم قبل، علم بعد را تکمیل می کند و در پرسش گری و پژوهش باید با فرزندان خود هم دل باشیم، ادامه داد: عدم تشویق فرزندان برای پرسش، سرزنش و بازخواست آن ها به هنگام پرسش و عدم ارتباط با فرزندان، روحیه پژوهشگری آن ها را از بین می برد.
او در پایان اظهار کرد: انشاالله با رویکرد پژوهشی بتوانیم آنچه که در برنامه سند تحول بنیادی یا فعالیت های مختلف مدنظر داریم را پوشش دهیم.

مهدی حاجی نیا، علی بیات

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار