فعالیت 20 هزار هنرمند صنایع دستی در شیراز و یک قدمی شیراز تا شهر جهانی صنایع دستی

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز خبر داد .

کد مطلب: ۹۷۵۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 20 هزار هنرمند صنایع دستی در شیراز و یک قدمی شیراز تا شهر جهانی صنایع دستی

مصیب امیری اظهار داشت: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی 25 آذر ماه سالجاری به منظور بازدید سه روزه از فعالیت هنرمندان و کارگاه های صنایع دستی و بررسی ادامه روند پرونده ثبت جهانی شیراز، وارد این شهر می شوند.

او در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب شهرها و روستاهای ملی و جهانی در معرفی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی آن منطقه تاثیر به سزایی دارد افزود: سال گذشته غاده هیجاوی رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه و ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی، در سفر به شیراز، بازدیدی از برخی از کارگاه ها و فروشگاه‌های صنایع دستی داشت و با توجه به تنوع تولید محصولات و صنایع دستی در این شهر، بر ثبت شیراز در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی تاکید کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهر شیراز خاستگاه هنرهای سنتی چون خاتم، کاشی هفت رنگ و قلم زنی است و دیگر هنرهای دست ساز این شهر نیز همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته و شهرت ملی وجهانی دارند و همین ظرفیت ها دلیل بر تهیه و تکمیل پرونده شیراز برای ثبت در شورای جهانی صنایع دستی شد.

امیری گفت: هم‌اکنون در شهر شیراز بیش از 80 رشته صنایع دستی فعال است که قابلیت ثبت در فهرست جهانی را دارند و قطعا محقق شدن این امر، منجر به جلب توجه مخاطبان و رشد سطح کیفی محصولات، افزایش فروش و ارزآوری بیشتر، رفع بیکاری، ارتقا زیرساخت های تولیدی و توجه بیش از پیش به حوزه آموزش می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر شیراز دارای 20 هزار صنعتگر و هنرمند است و تاکنون 13 هزار پروانه تولید انفرادی و کارگاهی برای آنها صادر شده است.

بنا بر اعلام نتایج سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی در تاریخ 31 تیرماه 98، شیراز به عنوان " شهرملی صنایع دستی" به ثبت رسید و در صورت تایید مراحل ثبت توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی تا آخر امسال " شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی" معرفی می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار