نگرش علمی و پشتوانه پژوهشی پیش نیاز حل عقب ماندگی های استان است

زاهدان( پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت گفت: نگرش علمی مدیران برای شناخت مسائل و معضلات می تواند موجب حل آنها شود.

کد مطلب: ۹۷۵۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نگرش علمی و پشتوانه پژوهشی پیش نیاز حل عقب ماندگی های استان است

علی باقر زاده صبح امروز در نشست هم اندیشی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان که در محل سالن کنفرانس خانه معلم زاهدان تشکیل شد، اظهار کرد: کلیدی ترین عنصر آموزش و پرورش معلم است.

او ادامه داد: در مقابله با مسائل مختلف باید روش های علمی در جهت حل مشکلات را به کار بست و از سطحی نگری و برخورد فوری پرهیز کنیم و برای نتیجه گیری بهتر فرایندهای آموزشی و تربیتی در مدارس باید برنامه و چشم اندازی برای آن ترسیم کنیم و طبق آن پیش رویم.

باقرزاده بیان کرد: اساس مدیریت و کنترل مشکلات، برنامه ریزی و سپس اجرای دقیق آن است.

او گفت: مدیریت امری مهم و ظریف است که بایستی برای آن مهارت آن را فرا گرفت و مهارت حل مسئله مهمترین آن است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت تصریح کرد: مدیران باید برای کسب موفقیت بیشتر مهارتهای حل مسئله و مهمتر از آن شناخت دقیق مسائل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او ادامه داد: تشخیص راه حل ها و اجرای به موقع و عملی آن در حل مشکلات آموزشی تاثیر گذار است .

باقرزاده گفت: بررسی نقاط آسیب پذیر می تواند یک فرصت مناسب در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش باشد.

او افزود: باید داده ها به دانش و فرصت تبدیل شود و نیاز آن را سنجید و همچنین ریسک پذیری و شجاعت مدیران می تواند باعث پیشرفت آموزش و پرورش در مقابله با برخی از عقب ماندگی‌های استان باشد.
مشاور وزیر در پایان ابراز داشت: استفاده از خرد جمعی در مقابل مسائل اولویت دار، می‌تواند در حل مشکلات آموزشی و تربیتی نقش اساسی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار