رئیس سازمان امور عشایر ایران خبرداد

عشایر 25 درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور عشایر ایران می‌گوید پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی به عشایر کشور اختصاص یابد.

کد مطلب: ۹۷۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
عشایر 25 درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی در گردهمایی سراسری مسئولان عمران و امور زیربنایی ادارات امور عشایر کشور در ساری، با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای توسعه آبرسانی در مناطق عشایری از محل بند ه تبصره ۶ بودجه سال ۹۸ گفت: امسال ۱۲ درصد اعتبارات این بند به عشایر اختصاص یافته است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان به ۲۰ درصد افزایش یابد که در این صورت ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی به عشایر کشور اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر انجام کار بی‌منت برای عشایر، گفت: اگر برای عشایر کاری انجام می‌دهیم برای سفره و امنیت خودمان کار می‌کنیم و نباید هیچ منتی بر سر آنها بگذاریم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که باید عشایر را در پروژه‌ها مشارکت دهیم، اظهار کرد: پروژه‌هایی که در مناطق عشایری اجرا می‌کنیم از آن عشایر است و باید به آنان تحویل داده شود تا خودشان نگهداری و مواظبت کنند.

به گفته وی، عشایر با وجود این که ۱.۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می‌کنند.

قندالی خاطرنشان کرد: عشایر در بکرترین و دست نخورده‌ترین مراتع حضور دارند و تنها جاهایی که مراتع آن حفاظت شده و اتفاق خاصی نیفتاده همین مراتعی است که در اختیار عشایر است.

وی با تاکید بر این که باید خودمان را به علم روز مجهز کنیم، گفت: خوشبختانه امروز به مدد اینترنت و تکنولوژی، امکانات آموزشی حضوری و چهره به چهره و همچنین غیرحضوری فراهم است که باید با استفاده از این امکانات خودمان را به علم روز مجهز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار