مسیب زاده خبر داد: برگزاری بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز در گلستان با شعار نماز و مدرسه

تهران (پانا) -مدیرکل قرآن، عترت و نماز با اشاره به برگزاری 32 پیش اجلاسیه نماز در مراکز استان‌ها و 780 پیش اجلاسیه در مناطق و شهرستان‌ها، از برگزاری بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز در استان گلستان با شعار نماز و مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مسیب زاده خبر داد: برگزاری بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز در گلستان با شعار نماز و مدرسه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا مسیب زاده از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در گلستان خبر داد و افرود: بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز با پیام رهبر معظم انقلاب و حضور وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس ستاد اقامه نماز کشور و همچنین بیش از 400 نماینده فعال در حوزه نماز از دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور روز پنجشنبه 21 آذرماه در گلستان برگزار می‌شود.

او عنوان اجلاسیه را «نماز و مدرسه» برشمرد و افزود: علاوه بر مسئولین تعداد زیادی از صاحب‌نظران، اندیشمندان، عالمان و معلمان در این اجلاسیه حضور خواهند داشت و پیرامون راهکارهای فعال کردن خانه، مدرسه و مسجد در جهت ترویج فرهنگ نماز بحث و تبادل‌نظر خواهند کرد.

برگزاری 780 پیش اجلاسیه نماز در سراسر کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش از نام‌گذاری امسال به نام سال نماز در آموزش‌وپرورش خبر داد و افزود: در راستای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز تاکنون بیش از 32 پیش اجلاسیه در مراکز استان‌ها و 780 پیش اجلاسیه نماز در مناطق و شهرستان‌ها برگزارشده است .

او با اشاره به فرمایش رهبری که در بیست و هفتمین پیام به اجلاس نماز فرمودند؛" مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است" افزود: این پیام رهبر معظم انقلاب وظایف ما در آموزش‌وپرورش را روشن و مسئولیت ما را سنگین می‌کند، بنابراین اگر خواهان جامعه‌ای سالم هستیم باید بدانیم که مسیر چنین جامعه‌ای از اقامه نماز به‌ویژه در مدارس می‌گذرد.

اقامه روزانه70 هزار نماز جماعت با حضور 18 هزار روحانی و 52 هزار معلم در مدارس

مسیب زاده از برگزاری روزانه 70 هزار نماز جماعت در مدارس سراسرکشور خبر داد و افزود: در راستای اجرای فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب، 18 هزار نفر از روحانیون و طلاب علوم دینی درکنار52 هزار نفر از فرهنگیان مسئولیت امامت نماز جماعت را در مدارس بر عهده‌دارند.

او ادامه داد: آموزش عملی نماز در مدارس، برگزاری جشن‌های تکلیف و عبادت، تلاش برای دیدار دانشآموزان با مراجع و علمای بزرگ دینی، برنامه‌های مربوط به موضوع مرجع تقلید، برگزاری مسابقاتحوزه نماز ازجمله؛ اذان، انشا و احکام نماز، مسابقات روش تدریس احکام نماز ویژه فرهنگیان و.. نشان‌گر آن است که امر اقامه نماز از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است.

دستورات ده‌گانه وزیرآموزش‌وپرورش در خصوص نماز مدارس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش از ارسال بخشنامه‌ای با ارائه دستورات ده‌گانه وزیر در حوزه نماز به مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: تأکید بر فعال بودن شورای عالی نماز استان‌ها و مناطق، ممنوعیت تغییرکاربری نمازخانه‌ها، تشکیل پیش اجلاسیه های نماز، تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز، همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجراییکشور در اقامه نماز، تأکید بر مشارکت‌جویی درزمینهنماز از موضوعات موردتوجه در بخشنامه ارسالی به استان‌ها بود که حاکی از قرار گرفتن نماز در زمره فعالیت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به آیات قرآنی و احادیث و روایات ائمه معصومین در خصوص اهمیت نماز افزود: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی، قانون‌گذار قوانین خوبی را در مسیر توسعه و تقویت این فریضه الهی وضع کرده است و فرصت هرگونه فعالیت در حوزه نماز را برای ما فراهم کرده است.

اتخاذ سیاست‌های یک‌ساله نماز در اجلاسیه

مسیب‌زاده از آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه پیشگام در اقامه نماز در بین دستگاه‌های اجرایی کشور یاد و عنوان کرد: در اجلاسیه یک‌روزه سراسری نماز امسال از فعالان عرصه ترویج فرهنگ نماز در دستگاه‌های مختلف تقدیر می‌شود و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش سیاست‌های مناسبی در حوزه نماز برای سال تحصیلی جاری و آینده اتخاذ و ابلاغ می‌شود.

او گفت: برگزاری میزگرد نماز و مدرسه با حضور برخی از معاونان و مشاورین وزیر آموزش‌وپرورش از برنامه‌های اجلاسیه نماز امسال خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار