تحریم چند نهاد و یک فرد ایرانی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

تهران (پانا) -  مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه ۲۰ آذر) اعلام کرد، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه نهادهای ایرانی اعمال کرده است.

کد مطلب: ۹۷۵۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تحریم چند نهاد و یک فرد ایرانی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

به گزارش ایرنا از رسانه‌های غربی، در حالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن اعلام کرده پنج نهاد ایرانی، دو کشتی و یک فرد هدف تحریم‌های جدیدی قرار می‌گیرند که پمپئو تحریم سه نهاد ایرانی شامل شرکت‌های حمل‌ونقل از جمله ماهان‌ایر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تائید کرده است.۹۱۰۹

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین دیگر نهاد مشمول تحریم‌ها را شرکت کشتیرانی « E-Sail » در شانگهای برشمرد. گفته شده این تحریم‌ها از امروز به مدت ۱۸۰ روز در مورد این نهادها اجرا می‌شود.
پمپئو در ادامه توجیه‌ و چرایی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، دلیل تحریم شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر را نقش‌آفرینی در انتقال سلاح و همکاری با سپاه پاسداران عنوان کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در حالی با ادعای خطر بازداشت، به شهروندان آمریکایی برای سفر به ایران هشدار داده که دیروز وزارت امور خارجه ایران از هم‌وطنان خواست با توجه به بهانه‌های واهی سیاسی، امنیتی و یا قوانین ظالمانه و یکجانبه آمریکا نسبت به ایرانیان به‌خصوص نخبگان ایرانی و بازداشت‌های خودسرانه و طولانی‌مدت به همراه شرایط نگهداری کاملا غیرانسانی، از اتباع کشورمان به خصوص نخبگان و دانشمندان از سفر به آمریکا حتی برای شرکت در کنفرانس‌های علمی و حتی با داشتن دعوتنامه، بطور جدی پرهیز کنند.

پمپئو در ادامه گفته، تا زمانی که رفتار زیانبار ایران ادامه یابد، کارزار فشار حداکثری آمریکا نیز ادامه خواهد یافت.
او در عین حال به تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: این امر به تمهیدات گسترده‌تر برای فراهم کردن زمینه آزادی آمریکایی‌های بیشتر منتهی خواهد شد.
این هفته، ظریف وزیر امور خارجه با حضور در زوریخ سوئیس، مسعود سلیمانی که به مدت ۱۴ ماه در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد تحویل گرفت و به کشور بازگرداند.
همچنین براساس تصویب شورای‌عالی امنیت ملی « ژئو وانگ » شهروند چینی آمریکایی که به جرم جاسوسی در زندان ایران به سر می‌برد براساس رافت اسلامی آزاد و از طریق میانجی‌گری مقام‌های سوئیسی به آمریکا بازگشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار