در 8 ماه اخیر؛ حوادث رانندگی مرگ 450 نفر را در مازندران رقم زد

عابران پیاده بیشترین قربانی تصادفات

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی استان اعلام کرد که در هشت ماهه امسال 450 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

کد مطلب: ۹۷۵۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
در 8 ماه اخیر؛ حوادث رانندگی مرگ 450 نفر را در مازندران رقم زد

علی عباسی با اعلام این خبر گفت: «این تعداد شامل 340 مرد و 110 زن است.»

به گفته او محور درون شهری با 125نفر با افزایش 30 درصدی و جاده های برون شهری و راه روستایی با 325 با کاهش 2 درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

همچنین بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با 71 ، بابل با 62 و قائمشهر و سیمرغ با 50 مورد بیشترین و شهرستان گلوگاهبا 5 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عابران پیاده بیشترین قربانی تصادفات

عباسی گفت: «در زمان وقوع تصادف 107 نفر از افراد عابرین پیاده ، 92نفر سر نشین ، 88 نفر موتور سوار ،85 نفر راننده و 7 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.»

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است، ادامه داد: «در هفت ماه امسال، 10 هزار و 390 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.»

این مقام اجرایی استان یادآور شد که دستگاه های اجرایی استان می‌توانند با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی و با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در کاهش آمار کشته ها و مصدومان حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار