معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

عضویت در تشکل های دانش آموزی فرصت مغتنمی برای بالا بردن مهارت های علمی و اجتماعی و عملی دانش آموزان است

معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که در  تشکل های دانش آموزی، نوجوانان و جوانان میتوانند مهارت های زندگی را به صورت علمی و عملی یاد بگیرند و به رشد متعادل برسند.

کد مطلب: ۹۷۵۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در تشکل های دانش آموزی فرصت مغتنمی برای بالا بردن مهارت های علمی و اجتماعی و عملی دانش آموزان است

طاهر علمی در جلسه مدیران مدارس ناحیه 4 تبریز در دبیرستان فرزانگان براهمیت برنامه های پرورشی قابل اجرا در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکیدکرد و گفت: اگر برنامه ها بر اساس این سند پیش رود خیلی از نامه نگاری ها کم می شود ولی متاسفانه هنوز آن گونه که باید و شاید این سند در مدارس به عنوان برنامه سالانه تعریف نشده است.

وی با بیان این که از مجموع برنامه های تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش52 برنامه مربوط به معاونت پرورشی است، گفت: کار آموزش و پرورش، رشد دادن دانش آموزان در تمام ابعاد است ابعاد اخلاقی،اجتماعی، رفتاری، فکری، علمی و... است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با یادآوری این که پرورش باید در کنار آموزش باشد، ادامه داد: در تشکل های دانش آموزی، نوجوانان مهارت های زندگی را به صورت علمی وعملی یاد بگیرند و به رشد متعادل برسند.
وی مساعد کردن شرایط برای شناسایی استعداد های دانش آموزان را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: کشف، پرورش و سنجش و هدایت چهار مرحله مهم برای استعداد هایدانش آموزان مدارس میباشد که اگر این چهار مرحله در مدارس بخوبی صورت بگیرد نه تنها دانش آموزان افراد موفقی خواهند شد بلکه دستگاه آموزش و
پرورش بوجود چنین دانش آموزانی افتخار خواهد نمود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان این که اگر نتوانیم اوقات فراغت دانش آموزان را به خوبی غنی سازی کنیم دچار مشکلاتت متعدی در بخش آسیبهای اجتماعی خواهیم شد.
وی افزود: برای مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان، برنامه های مختلفی چون طرح نماد و یاریگران زندگی در مدارس اجرایی می شوند و همچنین برنامه های مختلفی برای اولیاء نیز در این خصوص برگزار می شود.
علمی در ادامه شوراهای دانش آموزی، مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت را از دیگر فعالیت های این معاونت خواند و گفت: خبرگزاری پانا که محلی برای فعالیت دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری است فرصتی برای توانمندسازی و افزایش قدرت سخنوری و تعامل اجتماعی نوجوانان است و مدیران باید فرصت حضور این خبرگزاری را در مدارس ایجاد کنند.
وی در ادامه بر اهمیت تغذیه سالم دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت:بوفه های مدارس نباید محلی برای منبع درآمد باشد بلکه به عنوان پایگاهی برای تغذیه سالم دانش آموزان باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: مدیران مدارس می توانند پس از شناسایی دانش آموزان نیازمند آن ها را به مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش استان که با هزینه های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها و
نیکوکاری اداره می شوند هدایت نمایند.
وی گفت: مسئولیت امروز ما مسئولیت بزرگ و عمیقی است و باید با تمام قدرت برای این مسئولیت خود وقت بگذاریم.
در این جلسه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز نیز گفت: مردم عزیز ایران بار دیگر در دوم اسفندماه با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مایوس خواهند کرد.
علیرضا ستاری نیز در ادامه خطاب به مدیران مدارس ادامه داد: لفظ انتخابات و تشویق شرکت در انتخابات را تبلیغ کنید ولی استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدها در مدارس ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار