باستانی: پایگاه تغذیه ای مورد وثوق است که سلامت دانش‌آموزان را تهدید نکند

تهران (پانا) – عباس باستانی، رییس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در جلسه هم اندیشی مسئولین پایگاه تغذیه سالم مدارس شهر تهران که با حضور یداله شهباز بیگی، رییس اداره ارزیابی عملکرد شهر تهران تشکیل شد، از برنامه های سال آینده پایگاه های تغدیه سالم شهر تهران سخن گفت.

کد مطلب: ۹۷۵۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: پایگاه تغذیه ای مورد وثوق است که سلامت دانش‌آموزان را تهدید نکند

عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به اینکه ارزیابان ستادی پایگاه تغذیه سالم در چهار گروه و در دو روز در سازمان دانش آموزی شهر تهران حضور پیدا کرده اند، گفت: امسال هماهنگی بین حوزه نظارت چه در اداره ارزیابی، اداره سلامت و سازمان دانش آموزی بخوبی انجام شده است و ارزیابان فرم های ساماندهی را بصورت آنلاین پر کرده و گزارش ها آنلاین در دسترس است تا نظارت دقیق تر انجام شود.
باستانی با اشاره به اینکه پایگاه تغذیه ای مورد وثوق است که سلامت دانش‌آموزان را تهدید نکند، افزود:‌ انتظار ما در حوزه ستادی این است که ارزیابان از کوچکترین تخلف در حوزه پایگاه تغذیه ها نگذرند و گزارش بدهند. دغدغه مدیرکل شهر تهران نیز موضوع پایگاه های تغذیه سالم در مدارس است وامیدواریم این مهم بخوبی انجام شود.
باستانی با اشاره به خروجی برنامه نظارتی پایگاه های تغذیه سالم در سال جاری گفت: از جمله برنامه های آینده این است که از طریق سامانه خود اولیا بصورت آنلاین از قبل تغذیه مورد نیاز دانش آموزان شان را خرید کنند. در اینصورت والدین از خرید مواد غذایی مجازبرای دانش‌آموزشان اطمینان پیدا می کنند و نگرانی های شان برای نوع تغذیه دانش‌آموزشان در مدرسه مرتفع می شود.

همچنین در ادامه جلسه سعید ملکشی، رییس اداره تندرستی و بهداشت ضمن توضیح راجع به نحوه کار ارزیابان گفت: مواد غذایی گرم فقط مخصوص مدارس شبانه روزی است و در غیر اینصورت اگر مدرسه ای مجوز از مرکز بهداشت داشته باشد این امکان وجود دارد.
وی افزود: اگر مواد غذایی گرم تحت هر عنوانی در مدرسه ارایه شود بدون مجوز اداره بهداشت ممنوع است. وی با اشاره اینکه ارزیابان قانون را اجرا می کنند، افزود: هر تعداد متخلف باشند بازهم باید نظارت شما دقیق باشد.
ملکشی گفت: وقتی کلمه بوفه تبدیل به پایگاه تغذیه سالم می شود یعنی موضوع سلامت تغذیه دانش آموزان مورد تاکید قرار می گیرد. پس از هیچ تخلفی نگذرید. ما در شاخص های خود هم آموزش پایگاه تغذیه را داریم و هم پیشگیری از بیماری ها و این مهم به همت نظارت دقیق شما ارزیابان انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار