21 آذر آخرین فرصت فرهنگیان برای ارائه درخواست احداث مسکن

تهران (پانا) - فرصت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات متقاضیان جهت شرکت در طرح ساخت مسکن برای فرهنگیان فردا پنج‌شنبه 21 آذر تمام می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
21 آذر آخرین فرصت فرهنگیان برای ارائه درخواست احداث مسکن

بعد از امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن با موضوع ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در سه سال برای فرهنگیان فاقد مسکن، ثبت‌نام از متقاضیان از طریق سامانه maskan.medu.ir از روز ۱۴ آذر آغاز شده است. فرهنگیان فقط تا فردا 21 آذر فرصت دارند تا در صورت دارا بودن شرایط درخواست خود را ثبت کنند.

گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیش از این درباره افرادی که با درخواست آن‌ها موافقت می‌شود اعلام کرده بود که متقاضی و افراد تحت تکفل او باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌ عبارت‌دیگر فرم «ج » در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

طبق شرایط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی؛ متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد. همچنین زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

عموم فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشستگان فرهنگی می‌توانند متقاضی مسکن باشند. اما مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که اگر به‌ جز این اولویت‌ها، افراد دیگری مانند فرهنگیان بدو استخدام خواستار این خدمات باشند و هنوز سقف ۱۷۰ هزار نفر پر نشده باشد، آن‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

برای متقاضیانی که پیش از این ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند از ساعت 8 صبح امروز 20 آذر امکان ویرایش اطلاعات نیز فراهم شده است و از طریق سامانه maskan.medu.ir می‌توانند تا ساعت 20 فردا پنجشنبه 21 آذر اطلاعات خود را ویرایش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار