مدیرکل آموزش و پرورش قزوین: بیماری آنفولانزا در مدارس قزوین کنترل شد

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت که با برنامه هایی که اجرا کردیم خوشبختانه بیماری آنفولانزا در بین دانش آموزان استان کنترل شد و تاکنون مشکلی در بروز این بیماری نداشتیم.

کد مطلب: ۹۷۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین: بیماری آنفولانزا در مدارس قزوین کنترل شد

خیرالله رحمانی در مراسم اختتامیه طرح داناب که در سالن کوثر با اشاره به تعطیلی مدارس در سه روز متوالی، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا و هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان مصلحت بر این شد به دلیل حفظ سلامت ۲۵۰ هزار دانش آموز نسبت به تعطیلی مدارس استان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزا در مدارس استان قزوین کنترل شد، افزود: خوشبختانه این برنامه بسیار موثر بود و مشکلی در بروز این بیماری نداشتیم و هم اکنون نیز همه مدارس دایر است.

رحمانی در خصوص طرح داناب هم تصریح کرد: آموزش و تعلیم و تربیت در دوران مدرسه بسیار مهم است و ما دنبال این هستیم که دانش آموزان به مرحله حیات طیبه برسند و یک زندگی پاک و مطلوب داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر فضای خوب زندگی کردن را با آموزش مهیا کنیم موفق بوده ایم و اگر آموزشها به خوب زیستن منجر شود یعنی کلاس ها تاثیرگذار بوده و اگر تعلیم به تغییر رفتار منجر نشود هزینه ها هدر رفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در هر شغلی که داریم به تربیت و اخلاق نیازمندیم و باید در مدرسه به ساحت تربیتی بیشتر توجه کنیم.

وی اظهار داشت: باید به ساحت های دینی، اخلاقی، زیستی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و مهارتی توجه کنیم تا برنامه ها به نتیجه برسد.

رحمانی یادآور شد: آموزش بهره برداری از منابع آب را در طرح داناب اجرا کردیم تا دانش آموزان با وضعیت منابع آبی بیشتر اشنا شده و درمصرف آن تلاش کنند.

وی گفت: از جهت داشتن منابع زیرزمینی و منابع طبیعی مثل گاز و نفت و معادن در ردیف کشورهای شاخص هستیم اما فرهنگ مصرف ما غلط است و این سرمایه ها را به راحتی از دست می دهیم.

رحمانی افزود: کشور چین با بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت معادل ما مصرف بنزین دارد و این وضعیت نشان می دهد مردم پر مصرفی در همه زمینه ها هستیم که برای آن باید تدبیر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بحران آب در کشور جدی است و اگر نتوانیم مردم را به مصرف درست ترغیب کنیم آینده نگران کننده ای در انتظار ما خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه باید مدرسه مانند درمانگاه و میزان الحراره جامعه ما باشد و دانش آموزان با همه اصول زندگی آشنا شوند، اظهار کرد: باید رفتارمان در نوع مصرف آب تغییر کند و امروز برای خوب زندگی کردن باید در مدرسه این رفتار را تمرین کنیم.

رحمانی اجرای طرح داناب را از کارهای ارزشمند برای مشارکت دانش آموزان در کاهش مصرف آب دانست و اظهارداشت: در این مراسم نمادین باید گفت می توان عادتها و رفتارها را تغییر داد و کودکان را به مصرف درست آب و برق و مواد غدایی ترغیب کرد.

وی بیان کرد: منابع زیرزمینی از سرمایه های ارزشمند کشور است و باید آن را برای آیندگان حفظ کنیم.

طرح داناب ششمین سال متوالی است که با پوشش ۵۰ هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول در کلاس های هفتم، هشتم و نهم اجرا می شود که ۵۶ درصد افراد تحت پوشش دختر و ۴۴ درصد پسر هستند.

در اجرای این طرح یک هزار اثر در رشته های روزنامه نگاری، نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، کاردستی، مقاله، داستان، شعر، وبلاگ مورد بررسی وقضاوت داوران قرار گرفت که ۳۶ اثر دررشته های مختلف برگزیده شدند.

در این مراسم از ۲۰ معلم که بیشترین همکاری را داشتند نیز تجلیل شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار