«دور دنیا در هشتاد روز» سریال جدید بی بی سی

تهران (پانا) - شبکه بی بی سی قصد دارد سریال کوتاهی بر اساس داستان مشهور «دور دنیا در هشتاد روز» شاهکار ژول ‌ورن بسازد که نقش اصلی آن را دیوید تننت بازیگر سریال‌های «دکتر هو» و «جسیکا جونز» بازی خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
«دور دنیا در هشتاد روز» سریال جدید بی بی سی

به گزارش بی بی سی، دیوید تننت بازیگر اسکاتلندی که سریال‌های معروفی چون «دکتر هو»، «جسیکا جونز» و «برادچرچ» را در کارنامه خود دارد در این سریال نقش «فیلیاس فاگ» کاراکتر اصلی رمان ژول ورن را برعهده دارد.

«فیلیاس فاگ» و ملازم وفادارش «پاسپارتو» در پی یک شرط‌بندی عجیب سفر افسانه‌ای خود به دور دنیا را آغاز می‌کنند. آنها در صورتی برنده این شرط‌بندی خواهند بود که در مدت کمتر از 80 روز کره زمین را دور بزنند. خبرنگار مشتاقی به نام ابیگل فیکس، با نقش آفرینی لیونی بِنِش، نیز این رویداد خارق‌العاده را گزارش می‌کند. ابراهیم کوما بازیگر رو به رشد فرانسوی نیز مکمل این گروه سه نفره شجاع است که نقش «پاسپارتو» پیشکار تندوتیز فاگ را در این سریال جدید ایفا می‌کند.

قرار است این اقتباس تازه با همکاری کمپانی انگلیسی «اسلیم فیلم» و موسسه فرانسوی «فدریشن انترتیمنت» در 8 قسمت 60 دقیقه‌ای ساخته شود.

«استیو بارون» کارگردان ایرلندی فیلم‌های «جزیره گنج» و «لاک‌پشت‌های نینجا» کارگردانی این اثر را برعهده دارد که فیلمنامه آن را اشلی فرو و کلب رانسون نوشته‌اند. چارلز بیسون، کارگردان بریتانیایی نیز قرار است در تولید چند قسمت از سریال با آنها همکاری کند.

تا امروز چند فیلم و سریال بر اساس این داستان مشهور ساخته شده است که یکی از آنها یک سریال سه قسمتی است که در سال 1989 با بازی پیرس برازنان و اریک آیدل ساخته شده و دیگری فیلم سینمایی سال 2004 به کارگردانی فرانک کوراسی است که جکی چان و استیو کوگان در آن ایفای نقش می‌کنند. در سال 1956 مایکل اندرسون، کارگردان بریتانیایی فیلمی از این رمان ساخت که برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب شد.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار