لزوم ایجاد کانون پرورش فکری کودکان در ملکشاهی/ مجوز کانون به شرط اختصاص مکان گرفته شده است

ایلام(پانا)- یکی از نهادهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پرورشی که نبود آن در ملکشاهی به وضوح احساس می شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کد مطلب: ۹۷۵۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد کانون پرورش فکری کودکان در ملکشاهی/ مجوز کانون به شرط اختصاص مکان گرفته شده است

یکی از نهادهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پرورشی که نبود آن در ملکشاهی به وضوح احساس می شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است.

این مرکز شکوفایی استعدادهای نهفته در وجود نوجوانان یکی از نیازهای جامعه شهری این شهرستان است که هنوز برای راه اندازی آن هیچ اقدامی از سوی مسئولین مربوطه صورت نگرفته است و انتظار مردم از مسئولین، پیگیری هرچه سریعتر برای احداث یک مرکز پرورش فکری در منطقه است.

نظر به اینکه ماموریت این مرکز و نظیرآن، توجه به شکوفا نمودن استعدادهای بومی و تلاش درجهت رونق فرهنگی وعلمی زندگی جوانان و نوجوانان است، فعالیت آن قطعا برای منطقه ثمرات قابل تحسینی را به دنبال خواهد داشت.

چه بسا استعدادها و انرژی های نهفته ای در اعماق ذهن کودکان و نوجوانان این شهرستان برای ظهور و به ثمر نشستن، نیازمند فعالیت این کانونهای علمی فرهنگی هستند و مربیان ماهر و توانمندی نیز برای فعالیت در این مراکز بصورت بومی در خود شهرستان منتظر چنین فرصتی برای خدمت می باشند. امیداست که بزودی این مرکز در شهرستان ملکشاهی دایر گردد.

ایجاد کانون در ملکشاهی مستلزم وجود فضای مناسب است

"مهدی جمالی"، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار درملکشاهی گفت: در سراسر استان ایلام 22 مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجو دارد که شامل 18مرکز ثابت و سه مرکز سیار و یک کتابخانه پستی می باشد.

وی اظهار کرد: شهرستان ملکشاهی تنها شهرستانی در استان ایلام است که فاقد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد.

جمالی افزود: موافقت مرکز به شرط واگذاری فضا برای کانون در ملکشاهی گرفته شده، فرماندار شهرستان نیز پیگیر ایجاد کانون می باشد و امسال نیز اعتبار کمی برای این موضوع گذاشته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: شرط موافقت مرکز برای ایجاد کانون در ملکشاهی این است که زمین و اعتبار مناسب برای ساخت کانون تخصیص داده شود یا ساختمانی برای استقرار کانون در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: نیرو، تجهیزات و خودرو برای کانون ملکشاهی موافقت شده است که انشاءالله تامین می گردد.

جمالی تصریح کرد: اگر یک ساختمان در اختیار کانون قرار بگیرد آمادگی ایجاد کانون در ملکشاهی را داریم اما پیش شرط مرکز برای استقرار کانون وجود فضای مناسب می باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه د اد: در برنامه کوتاه مدت، یک کاروان تحت عنوان پیک امید روستاهای شهرستان ملکشاهی را پوشش می دهد.

وی در پایان گفت: مستندات لازم، تعداد مدارس، روستاها، آمار دانش آموزان،درخواست های فرماندار و سایر اسناد و مدارک را برای تهران ارسال کرده ایم و موافقت تشکیل کانون به شرط وجود فضا گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار