جوان 20 ساله کرمانشاهی یازدهمین زندگی ساز بیماران نیازمند عضو شد

کرمانشاه (پانا) - مهرداد هوکری جوان 20 ساله کرمانشاهی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود یازدهمین نفری بود که امسال جان چند بیمار نیازمند عضو را نجات داد.

کد مطلب: ۹۷۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جوان 20 ساله کرمانشاهی یازدهمین زندگی ساز بیماران نیازمند عضو شد

بهناز کریمی مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت : خانواده محترم هوکری به دنبال وقوع این حادثه ناگوار تصمیم به اهدای اعضای بدن وی گرفتند تا مرگ جوان عزیزشان زندگی دوباره ای باشد برای بسیاری دیگر که تا آستانه مرگ پیش رفته اند.

بهناز کریمی ضمن تقدیر از ایثار خانواده محترم هوکری افزود : مرگ مغزی مهرداد هوکری پس از تایید پزشکان متخصص ساعت 2:30 شب روز دوشنبه هیجدهم آذرماه به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد و پس از انجام عمل پیوند عصر دیروز به کرمانشاه بازگشت.

به گفته وی مراسم تشیع پیکر این جوان جانفشان فردا چهارشنبه بیستم آذرماه برگزار می شود.

کریمی عنوان کرد: از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون این یازدهمین مورد اهدای اعضا است که در کرمانشاه انجام شده است.
دکتر کریمی بیان کرد: در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزان شان، آن را به نیازمندان اهدا می‌کنند و جان عده ای را نجات می دهند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو می کوشد، گفت: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند.
وی از علاقمندان به این امر خواست بصورت حضوری به اداره پیوند معاونت درمان دانشگاه واقع در بلوار شهید بهشتی ساختمان شماره 2 دانشگاه مراجعه کنند و یا به سایت اهدای عضو به نشانی: www.ehda.ir مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار