کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،بستر مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعداد های دانش آموزان است

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،بستر مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعداد های دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۷۵۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،بستر مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعداد های دانش آموزان است

قاسمعلی خدابنده،مدیر کل این سازمان در نشست مشترک شورای معاونین این اداره کل و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد: از جمله سرمایه های مهم هر سازمان "سرمایه های فکری" آن سازمان است که شامل دانش،تجربه،تخصص و توانمندی افراد،سرمایه های ساختاری و ایجاد ارتباط موثر بین افراد داخل و خارج از سازمان است؛مدیریت اثر بخش این نوع سرمایه در سازمان ها بسیار مهم است.

وی افزود :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به خصوص از جهت وجود نیروی انسانی جوان و کارآمد یک ظرفیت خوب را فراهم کرده است،البته اگرچه مثل بسیاری از قسمت ها با کمبود نیرو مواجه بوده و ما نیز در جلسات وزارتی پیگیر این موضوع هستیم اما در حال حاضر نیروهای مشغول در کانون نیروهای کیفی و متخصص هستند.

خدابنده با اشاره به لزوم حفظ و گسترش ارتباط دانش آموزان ،معلمان و خانواده ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد :بسیاری از دانش آموزان و حتی معلمان از فعالیت های کانون بی اطلاع هستند لذا لازم است ارتباط همکاران، دانش آموزان و خانواده ها به خصوص در سطح شهر مشهد با کانون حفظ شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستر بسیار مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعداد هاست چراکه فعالیت های کانون پرورش معطوف به علاقه مندی های دانش آموزان بوده و ممکن است در مدرسه امکان پرداختن به این فعالیت ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به خلا موجود در تولید محتواهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یاد آور شد :گاهی میبینیم ارتباط دانش آموزان با کتاب ها و تولیدات فرهنگی اجنبی و بیگانه بیشتر است،لذا لازم است این خلا را با توجه بیشتر به این حوزه و یا تعریف فرایند های نوین پر کنیم.

خدابنده در بخش پایانی سخنان خود گفت :یکی از مهم ترین زمینه های همکاری مشترک فی ما بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، ارسال کتابخانه های سیار به مدارس شبانه روزی و سایر مدارسی است که امکان راه اندازی کتابخانه ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار