نگاهی به دیدارهای روز دوم از هفته چهاردهم لیگ برتر

پاس گل طلایی استقلال و مدعیان برای پرسپولیس

صنعت نفت به یک قدمی رویای بزرگ رسید؛ لحظه‌شماری مسجدسلیمانی‌ها برای انتقام تاریخی

تهران (پانا) - در دیدارهای پایانی این هفته لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس و صنعت نفت شانس دارند تا با سپاهان هم امتیاز شوند تا در هفته آخر برای کسب عنوان کم ارزش قهرمانی نیم فصل به میدان بروند.

کد مطلب: ۹۷۵۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پاس گل طلایی استقلال و مدعیان برای پرسپولیس

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران که روز گذشته با برگزاری 5 بازی آغاز شده بود، امروز با برگزاری 3 بازی دیگر به پایان خواهد رسید تا سطح اول فوتبال ایران یک گام دیگر به پایان نیم فصل نزدیک شود.

در دیدارهای امروز، مهم‌ترین بازی را باید تقابل پرسپولیس و گل گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی دانست، جایی که با توجه به توقف همه مدعیان، پرسپولیس این شانس را دارد که به رده دوم جدول برسد و با یک بازی کمتر، به صدرنشینی در فصل جدید نزدیک شود.

در سایر بازی‌های امروز که پیش از این بازی برگزار خواهد شد، ابتدا شاهین بوشهر از صنعت نفت آبادان میزبانی خواهد کرد و سپس نفت مسجد سلیمان به مصاف تیم بحران‌زده سایپا خواهد رفت.

شاهین بوشهر - صنعت نفت آبادان / ساعت 16:30 ورزشگاه شهید مهدوی

میشو کرستیچویچ (کرواسی) - دراگان اسکووچیچ (کرواسی)

آخرین بازی روبرو » شاهین یک - صنعت نفت یک

درباره دیدارهای روبرو »

در حالی پس از 8 سال به مصاف هم خواهند رفت که در دو بازی آخر روبرو با تساوی مشابه یک بر یک زمین را ترک کرده‌اند. تاریخ بازی‌های روبرو نشان می‌دهد که شاهین نتوانسته در لیگ برتر صنعت نفت را شکست دهد و در حسرت کسب پیروزی مقابل این تیم قرار دارد.

نکته دیگر درباره بازی‌های روبرو به تقابل آنها در آذرماه برمی‌گردد. این دومین بار است که شاهین و صنعت نفت در این ماه به مصاف هم می‌روند. تنها تقابل آنها در این ماه با برد یک بر صفر صنعت نفت به پایان رسیده است.

آمار و حاشیه‌های شاهین »

پس از حضور میشو کرستیچویچ، اوضاع برای تیم محبوب بوشهری‌ها کمی بهتر از قبل شده و آنها توانسته‌اند فعلا با 4 تساوی متوالی از شکست دور شوند، روندی که نشان می‌دهد این تیم در حال تغییر است هر چند همچنان یکی از خط تیره‌های جدول لیگ برتر مربوط به آنهاست و همراه با گل گهر سیرجان تیم‌های بدون برد این فصل هستند.

در کنار بدون برد بودن شاهین، نکته قابل اشاره دیگر این است که آنها ضعیف‌ترین عملکرد را در بازی‌های خانگی بین 16 تیم لیگ برتر داشته‌اند و تنها 3 امتیاز از دیدارهای خانگی خود بدست آورده‌اند که این 3 امتیاز هم حاصل 3 تساوی بوده است اما همچنان هواداران این تیم حضور خوبی در ورزشگاه دارند و امروز هم قرار است بدون خرید بلیت و به صورت رایگان وارد ورزشگاه شوند تا شاید پیش از بازی بزرگ با استقلال طعم برد در نیم فصل اول را بچشند.

آمار و حاشیه‌های صنعت نفت »

کوتاه مدت صنعت نفت که با دو شکست متوالی مقابل استقلال و پرسپولیس به وجود آمده بود، به پایان رسیده است و حالا آنها با کسب دو برد متوالی در هفته‌های اخیر یکبار دیگر همان تیم خوب ابتدای فصل شده‌اند که پس از سال‌ها نشاط را به آبادان برگردانده است و امروز این فرصت بزرگ برایشان وجود دارد تا بتوانند حتی تا رده سوم جدول هم صعود کنند و آماده پایان نیم فصلی رویایی شوند.

‌‍

نفت مسجد سلیمان - سایپا تهران / ساعت 16:35 ورزشگاه شهید بهنام محمدی

مهدی تارتار (ایران) - ابراهیم صادقی (ایران)

آخرین بازی روبرو » نفت مسجد سلیمان صفر - سایپا یک

درباره دیدارهای روبرو »

سایپا تیمی کاملا برتر در دیدارهای روبرو بوده و 4 بازی آخر دو تیم را با پیروزی به پایان رسانده است. این در حالی است که نفت مسجد سلیمان در تاریخ تنها یکبار توانسته سایپا را شکست دهد که این برد هم در جام حذفی و در ضربات پنالتی بدست آمده و هیچگاه در وقت‌های قانونی برد برای نفت نبوده است. امروز دو تیم در حالی روبروی هم قرار خواهند گرفت که نفت برای چهارمین بار از سایپا میزبانی خواهد کرد و باید طلسم بدون امتیاز بودن در دیدارهای خانگی مقابل این تیم را بشکند.

آمار و حاشیه‌های نفت »

بدون شک یکی از بهترین تیم‌های این فصل لیگ برتر را باید نفت مسجد سلیمان دانست، تیمی که به نباختن عادت کرده و همراه با سپاهان تیم‌های بدون باخت این فصل لیگ برتر هستند. فوتبالی کاملا اقتصادی تیم مهدی تارتار، باعث شده آنها از 13 بازی که انجام داده‌اند 10 تساوی بدست آورند و مهم‌تر اینکه خیلی سخت دروازه‌شان باز شده است و با 5 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ برتر را دارند. ضمن اینکه روند گل نخوردن این تیم هم در حال رکوردشکنی است و امروز از 661 دقیقه عبور می‌کند.

آمار و حاشیه‌های سایپا »

تیم جوان شده سایپا را باید بر خلاف رقیب امروزش، تیمی بحران‌زده دانست که به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارد و اگر 2 برد ابتدای فصل نبود، آنها باید این روزها در انتهای جدول دست و پا می‌زدند. 9 بازی بدون برد نشان می‌دهد که بحران سایپا تا چه میزان جدی است و اگر امروز هم آنها در کسب برد ناکام باشند، روحیه‌شان برای تقابل با پرسپولیس ضعیف‌‎تر از قبل خواهد شد. البته در کنار بحران بدون برد بودن، باید از ضعف مفرط خط حمله سایپا هم سخن گفت، آنها هر چند ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار ندارند اما 810 دقیقه است نتوانسته‌اند دروازه حریفان خود را باز کنند.

پرسپولیس - گل گهر سیرجان / ساعت 17:30 ورزشگاه آزادی

گابریل کالدرون (آرژانتین) - مجید جلالی (ایران)

آخرین بازی روبرو » گل گهر یک - پرسپولیس یک ( برد پرسپولیس در پنالتی)

درباره دیدارهای روبرو »

تنها یکبار در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که این تقابل در جام حذفی بوده و در دیداری سخت پرسپولیس در ضربات پنالتی توانست حریف سیرجانی‌اش را شکست دهد.

آمار و حاشیه‌های پرسپولیس »

پس از شوک تلخی که در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان برای پرسپولیسی‌ها به وجود آمد، آنها توانستند با دو برد متوالی به وضعیت ایده‌آل بازگردند و البته با پیروزی قاطعی که هفته قبل مقابل ذوب آهن در اصفهان بدست آوردند، در این فصل برای اولین بار هوادارانشان را امیدوار کنند. حالا آنها در حالی از گل گهر میزبانی خواهند کرد که شانس رسیدن به رده دوم را دارند و البته با توجه به اینکه پرسپولیس یک بازی کمتر از استقلال دارد، شاگردان کالدرون به صدرنشینی در پایان نیم فصل بسیار امیدوارند.

آمار و حاشیه‌های گل گهر »

با اینکه از زمان حضور مجید جلالی، این تیم توانسته است کمی سر و سامان پیدا کند و سخت‌‍‌تر از قبل با شکست زمین را ترک کند، اما هنوز گل گهر با رسیدن به شرایط آرمانی فاصله زیادی دارد و همراه با شاهین بوشهر تیم‌های ته جدولی را هستند که حسرت برد در این فصل لیگ برتر را دارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار