راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در لرستان

خرم‎آباد (پانا) معاون پارک علم و فناوری لرستان گفت: امسال صندوق نوآوری و شکوفایی در لرستان تاسیس شد.

کد مطلب: ۹۷۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در لرستان

به گزارش پانا ،امین حسنوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این صندوق با حمایت و همکاری بخش خصوصی و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تشکیل شده افزود: بخش عمده ای از سهام این صندوق را پارک علم و فناوری در اختیار دارد و بخش دیگر آن نیز در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به همراه بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی و چند شرکت است.

وی با بیان اینکه سرمایه این صندوق در ابتدا سه میلیارد تومان بوده عنوان کرد: کل آورده این صندوق توسط پارک علم و فناوری و بخش خصوصی تامین شده است.

معاون پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: با حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش می شود بتوان سرمایه اولیه آن را افزایش داد.

حسنوند با تاکید بر اینکه یکی از مزیت های این صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر روی طرح های فناورانه است اظهار داشت: در حال حاضر تسهیلات شناور بین چهار تا ۱۶ درصد بین فناوران پرداخت می شود و طرح هایی که نیاز به سرمایه گذار دارند سرمایه گذاری آنها را صندوق به عهده می گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار حمایت از فناوران استان ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان تملک می شود، گفت: طبق قانون این اراضی حکم منطقه آزاد تجاری را دارند و تمام قوانین مناطق آزاد تجاری شامل اراضی پارک علم و فناوری هم می شوند.

وی افزود: پروژه های عمرانی این اراضی در سال ۹۳ شروع شدندو اوایل سال ۹۸ با حضور وزیر علوم به بهره برداری رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار