مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

در تصمیمات کلان تعلیم و تربیت کشور شرایط پیچیده هرمزگان دیده شود

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان به تناسب پراکندگی روستاها و جزایر، صعب العبور بودن مسیر، تراکم جمعیت، امکانات موجود وشرایط ویژه آب و هوائی، باید نگاه متفاوتی نسبت به استان های دیگر به این استان در تصمیمات کلان تعلیم و تربیت در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۹۷۵۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
در تصمیمات کلان تعلیم و تربیت کشور شرایط پیچیده هرمزگان دیده شود

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی در جلسه خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان اظهار داشت: دراستان هرمزگان ویژگی های خاصی وجود دارد که کمتر منطقه ای در کشور با این خصوصیات مواجه هستند.

وی ادامه داد: از 17 جزیره کشور تعداد 14 جزیره در استان هرمزگان واقع شده است که از این جزایر11 جزیره مسکونی هستند.

دادی زاده ادامه داد: پراکندگی روستاها و صعب العبور بودن جاده های روستایی به گونه ایی است که پراکندگی جمعیت دانش آموزی در شرق استان هرمزگان به چهار نفر در هر کیلومتر مربع می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: با فراگیر شدن سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در روستا ها و امکان شناخت بیشتر دانش آموزان، تعداد دانش آموزان نیازمند به تعلیم و تربیت با نیازهای ویژه بیشتر شده است که به علت بعد مسافت در این استان، مشکلاتی را بوجود آورده است.

این مسئول به وضعیت مدارس استثنائی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: شش مدرسه استثنائی استان توسط خیرین ساخته شده است و سه مدرسه دیگر نیز از محل کمک خیرین در حال ساخت می باشد.

دادی زاده با بیان اینکه دو مدرسه استثنائی در کمیته برنامه ریزی استان هرمزگان به تصویب رسیده است، اضافه کرد: دو مدرسه با جمعیت 50 دانش آموزان با نیازهای ویژه، کاملا تخریبی هستند و مدارس با جمعیت 20 تا 25 نفر نیز تعداد نه مدرسه تخریبی در استان داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار