سیدجواد حسینی خبر داد: خیرین ۲۱۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ مرکز اوتیسم در کشور می‌سازند

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد با تشکیل کارگروه خیرین مدرسه‌ساز در مدارس استثنایی، 210 مدرسه استثنایی از محل کمک‌های خیرین در کشور و 14 مرکز اوتیسم نیز توسط بانوان خیر ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۵۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی خبر داد: خیرین ۲۱۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ مرکز اوتیسم در کشور می‌سازند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، سیدجواد حسینی در جلسه خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان گفت: خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب آموزش و پرورش هستند و در گستره تعلیم و تربیت می‌درخشند.

او افزود: با مشارکت خیرین دو سالن ورزشی و سه مدرسه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید فضا، بستر و قلمرو کارهای خیر را در مدرسه گسترش دهیم، اضافه کرد: یاورهای خیر نظیر مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خیرین مدرسه‌یار، هنریار، دانش‌یار، سلامت‌یار و ورزش‌یار می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: باید مجامع خیرین مدرسه‌یاری دانش‌آموزی بیش از پیش پررنگ‌تر دیده شود تا فرهنگ کمک و گذشت در نسل آینده نهادینه شود و اعتقاد، اشتیاق و اعتیاد مدرسه‌سازی در آن‌ها رشد کند.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش پیشرفته نیازمند استاندارد‌سازی منابع انسانی، منابع مالی، رویه‌ها و فراگردها و فضا و تجهیزات است، افزود: بهترین تجربه مشارکتی مردم در کشور، تجربه مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است.

او با تاکید بر اینکه کارگروه خیرین مدرسه‌ساز استثنایی تشکیل شده است گفت: ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که با مساعد و همکاری خیرین مدرسه‌ساز، کار ساخت این مدارس به زودی آغاز می‌شود و همچنین با کمک خیرین بانوی کشور ۱۴ مدرسه اوتیسم در کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای پیشرفت آموزش و پرورش باید چهار استاندارسازی را داشته باشد و استانداردسازی امکانات و تجهیزات به عنوان اولین رکن است که استفاده از ظرفیت خیرین بزرگوار در این مقوله بسیار با اهمیت است. سند جامع آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات در حوزه مدارس استثنایی برای استانداردسازی فضا و تجهیزات در حال تدوین است.

او افزود: وقتی همت والای خیرین و اشتیاق آن‌ها را می‌بینیم تعهد و توان ما برای خدمت‌رسانی باید دوچندان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار