زینی‌وند خبر داد: ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان در ۱۰۰‌ مدرسه غیردولتی خیریه کشور

این مدارس شهریه نمی‌گیرند و هزینه لباس و کتاب دانش‌آموزان را هم تامین می‌کنند، افرادی که نسبت به ایجاد موسسه غیردولتی خیریه اقدام کنند زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم

تهران (پانا) - نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال ۹۸ با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش و استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
 زینی‌وند خبر داد: ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان در ۱۰۰‌ مدرسه غیردولتی خیریه کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مجتبی زینی‌وند در این نشست گفت: باید از استاندار تهران برای برگزاری جلسات دو شورای آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان و مدیریت آن‌ها قدردانی کنم.

رییس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: یکی از مسائل مورد طرح در این جلسه تحصیل اتباع خارجی است که این دانش‌آموزان در مدارس ما مشغول تحصیل می‌شوند و ما نیز از حیث ساختاری با مشکلاتی مواجه هستیم که باید دستگاه‌های دیگر ما را در این عرصه کمک کنند.

زینی‌وند افزود: مدارس غیردولتی خیریه برای آموزش اتباع خارجی در نظر گرفته شده اما آن‌ها نیز با محدودیت‌های اداری مواجه هستند که البته نسبت به حل این محدودیت‌ها اقدام کرده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر ۱۰۰ مدرسه غیردولتی خیریه از دانش‌آموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند گفت:‌ این مدارس هزینه‌ کتاب و لباس دانش‌آموزان را نیز تامین می‌کنند و ما نیز در شورای سیاست‌گذاری مصوبه‌ای داشتیم که افرادی که نسبت به ایجاد موسسه غیردولتی خیریه اقدام کنند، زمین در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

او گفت:‌ اقدام دیگری که در حوزه‌ آموزش اتباع خارجی انجام شد ارائه خدمات غیرحضوری به صورت آنلاین به این دانش‌ آموزان است.

زینی‌وند افزود:‌ بی‌تردید آموزش و پرورش کارآمد، جامعه‌ای توسعه یافته و پویاتر را به همراه خواهد داشت و یکی از ارکان توسعه هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه ضعف آموزش و پرورش در تمام ابعاد جامعه تاثیرگذار است و باید حل و فصل شود، گفت: در حقیقت آموزش و پرورش زمانی اثربخش خواهد بود که همه دستگاه‌ها در آن مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درخصوص امکان تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس کشورمان گفت: دانش‌آموزانی که در این مدارس ثبت‌نام کردند همچنان به تحصیل خود ادامه می‌دهند و برنامه‌ریزی شده آن دسته از دانش‌آموزان که کار می‌کنند و امکان تحصیل ندارند با استفاده از خدمات غیرحضوری آنلاین و همین طور بهره‌گیری از مدارس غیر دولتی خیریه خدمات لازم به آن‌ها ارائه شود.

او درباره تغییر کاربری زمین‌های آموزشی نیز گفت: زمین‌های آموزشی مازاد تغییر کاربری داده شده که این موضوع از مصوبات جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان تهران بوده که مقرر شده در کارگروهی این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار