رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت بیش از 3000 شعبه اخذ رای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

هر گونه کارناوال تبلیغاتی ممنوع است

تبریز (پانا) - رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از 3000 شعبه اخذ رای انتخابات مجلس در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۵۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 3000 شعبه اخذ رای  انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

علیار راستگو در نشست خبری بیان کرد: در سطح استان در مجموع 794 داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کرده اند و البته هنوز ثبت نامه 3 نفر در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و یک نفر نیز در حوزه مراغه قطعی نشده است که در صورت تایید نهایی به این آمار افزوده می شود.

وی ادامه داد: بیشترین ثبت نام در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو با 336 نفر است و حوزه های مرند و جلفا، مراغه و عجب شیر، میانه و اهر و هریس به ترتیب با 71نفر، 58 نفر، 49 نفر و 47 نفر داوطلب در رده های بعدی هستند و حوزه بناب با 14 نفر ثبت نامی در رده آخر قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: از 794 ثبت نام کننده برای هر کرسی پارلمانی در استان 41 نفر ثبت نام کرده اند و در تبریز نیز برای هر کرسی 56 نفر ثبت نام کرده اند.

راستگو ادامه داد: از نظر سطح تحصیلات نیز بیشترین داوطلبین یعنی 635 نفر دارای مدرک فوق لیسانس هستند و 98 نفر دارای مدرک دکترا و 20 نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند و 168 نفر ایثارگر هستند و 32 نفر سابقه نمایندگی در ادوار مختلف و 172 نفر نیز سابقه داوطلبی در انتخابات گذشته را دارند.

وی با بیان این که بیشترین رده سنی ثبت نام کنندگان قشر جوان هستند، افزود: بیشترین رده سنی داوطلبین نیز در گروه سنی 36 تا 40 سال است که 189 نفر هستند و کمترین گروه سنی نیز 71 تا 75 سال است که دو نفر هستند.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان این که ثبت نام 110 نفر از وزارت کشور برای داوطلبی در انتخابات استان بوده است، گفت: بیشترین ثبت نام داوطلبین در آخرین روز مهلت نام نوسی بود که تعداد آن ها 327 نفر و کمترین نام نویسی در روز اول با 32 نفر ثبت نام کننده بود.

راستگو بیان کرد: از 794 ثبت نام کننده 11 درصد یعنی 83 نفر خانم هستند و در رابطه با فراوانی شغلی داوطلبین نیز بیشترین آن ها یعنی 304 نفر کارمند هستند و 61 نفر فرهنگی، 18 نفر پزشک ، 723 نفر بازنشسته، 62 نفر استاد دانشگاه و 12 نفر نیز روحانی هستند.

وی گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبین از 17 آذرماه شروع شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت اسامی داوطلبین توسط وزارت کشور و شورای نگهبان به مراجع چهار گانه ناجا، دادستانی، اداره کل ثبت احوال و وزارت اطلاعات ارسال می شود و این مراجع 5 روز فرصت دارند تا نتیجه را اعلام کنند و در نهایت نتیجه به وزارت کشور و از آنجا به فرمانداری حوزه ثبت نامی اطلاع داده می شود.

رییس ستاد انتخابات استان ادامه داد: بعد از برسی صلاحیت، فرمانداران یک روز فرصت دارند تا اسامی رد صلاحیت شدگان را به همراه اسناد به هیات نظارت ارسال کنند و بر اساس قانون جدید انتخابات که از سال 95 تغییر کرده است بعد از ابلاغ نتیجه به داوطلب، 4 روز فرصت دارد به هیات نظارت مراجعه و اسناد خود را ارایه کنند.

راستگو افزود: در 22 بهمن ماه اسامی قطعی می شود و در 23 بهمن ماه اسامی اعلام و از 24 بهمن ماه تا ساعت 8 صبح اول اسفند نامزدها فرصت برای تبلیغ دارند.

وی گفت: بر اساس قانون تبلغات که در سال 95 اصلاح شد، اندازه عکس تبلیغاتی نامزدها 10 در 15 و بقیه آثار تبلغاتی نیز 50 در 70 هستند و هر گونه بلندگوی سیار به غیر از داخل محل سخنرانی ممنوع است و همچنین بر اساس قانون هرگونه کارناوال تبلیغاتی ممنوع است.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه با بیان این که در سطح استان 46 حوزه انتخابیه شامل 21 شهرستان و 25 بخش مستقل است که در هر 46 حوزه هیات نظارت و اجرایی تشکیل می شود و تمامی فرآیند ها انتخاباتی در این حوزه ها انجام می گیرد، گفت: در استان 13 حوزه اصلی وجود دارد که به نام مراکز حوزه انتخابیه گفته می شوند که این مراکز اصلی 7 ماموریت، ثبت نام داوطلبین، بررسی صلاحیت نامزدها، ابلاف یا رد صلاحیت نامزدها، انتشار آگهی اسامی تایید صلاحیت شدگان، تجمیع آراء ، انتشار آگهی آرای کاندیداها و رسیدگی به شکایات داوطلبین را برعهده دارد.

راستگو گفت: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته نزدیک 3 هزار شعبه اخذ رای در سطح استا در روز رای گیری فعالیت خواهند کرد که اگر به طور میانگین در هر شعبه حداقل 17 نفر عوامل و دست اندرکار مشغول باشند بیش از 50 هزار نفر فعالیت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار