نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خبرداد:

موفقیت دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروهای متخصص

سمنان (پانا) - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای در امر پرورش نیروهای متخصص و تکنیسین های فنی در رشته های مختلف گفت: این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص موفق عمل کرده است و فارغ التحصیلان این دانشگاه به سبب داشتن مهارت لازم جذب بازار کار می شوند و این دانشجویان با مشکل بیکاری مواجه نیستند.

کد مطلب: ۹۷۴۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروهای متخصص

احمد همتی، در دیدار با سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به میزبانی این واحد دانشگاهی به مناسب روز دانشجو، بابیان اینکه مشکلات و نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای دنبال خواهد شد، افزود: ارتقاء جایگاه و بودجه این دانشگاه در مجلس پیگیری می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود دانشگاه های کارآفرینی همچون دانشگاه فنی و حرفه ای و پرورش نیروی توانمند بازار کار، خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه فنی و حرفه ای ستودنی است.

عضو خانه ملت با تأکید بر اینکه موانع گسترش و توسعه دانشگاه ‌های نسل سوم باید شناسایی و سپس برطرف شوند، تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت تقویت دانشکده های فنی‌وحرفه‌ای تأکید کرده است؛ بنابراین در طول اجرای آن باید به نقطه مشخص شده در قانون برسیم.

حمایت قاطع و کامل از دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه کارآفرین و مهارت محور

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت کامل از دانشگاه فنی و حرفه ای با عنایت بر ایجاد فضای مثبت در جامعه در جهت افزایش میل به رشته های مهارتی و کاربردی، اظهار داشت: باید پیگیر فرصت های ایجاد شده در مجلس شورای اسلامی به جهت ارتقاء جایگاه و بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای بود.

همتی، آمادگی خود را در جهت تشکیل جلسه در سطح کلان کشور با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای و در سطح استان با استاندار و معاونین، شورای اسلامی و شهرداری، سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادها و مسئولین محترم جهت تامین نیازهای دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و پیگیری امور مربوط به این دانشگاه را اعلام داشتند.

دانشگاه فنی حرفه ای نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور

در ادامه این دیدار نیز سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، ضمن عرض خوش آمد و تقدیر و تشکر از حضور ایشان، به توانمندی و پتانسیل بالای دانشگاه فنی حرفه ای اشاره نموده و افزود: دانشگاه فنی حرفه ای، نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور است.

رضا نقدی، در ادامه به توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره و این امر را نشانه توسعه کشور به سمت اشتغال زایی و کار آفرینی دانست که از اهداف و ماموریت اصلی دانشگاه های نسل سوم است.

رسالت دانشگاه های فنی و حرفه ای، پرورش پنجه های کارآمد و تکنسین مورد نیاز جامعه است

وی در این دیدار بابیان هدف، رسالت و تاریخچه دانشکده های فنی و حرفه ای و نیز کشاورزی استان سمنان، اظهارداشت: این مرکز آموزش عالی با پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت هم اکنون در 46 رشته شامل 29 رشته تخصصی و 17 رشته مهندسی اجرایی، بیش از 4000 دانشجو را آموزش می دهد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، همچنین با ذکر اینکه در شهر سمنان و با توجه به وجود صنایع بزرگ و کوچک و نیاز مبرم صنایع به نیروی فنی کارآمد، یادآور شد: بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات دوره کاردانی خود جذب بازار کار می شوند که حتی در بعضی از رشته ها این میزان جذب بازار کار از میان دانش آموختگان به 100 درصد هم رسیده است.

نقدی، دانشجویان این دانشگاه را نیروهای توانمند در زمینه های مختلف صنعتی و عمرانی دانست و از تعامل با واحدهای صنعتی در خصوص گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان و اشتغال آنان خبر داد و افزود: از بدو تاسیس تاکنون بیش از 10000 نفر دانش آموخته از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند که اکثر آنان در مراکز صنعتی و تولیدی در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت می باشند.

وی با بیان این نکته که دانشگاه فنی و حرفه ای بالذات کارآفرین است بر ضرورت تقویت رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد و خواستار پیگیری نماینده محترم سمنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شکل گیری شهرک دانشگاهی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار