برگزاری جشنواره آشیان مهربانی درشیروان

شیروان (پانا) - در آستانه فصل سرما جشنواره آشیان مهربانی به منظور ساخت لانه پرندگان با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و همشهریان علاقمند و دوستداران محیط زیست در محل پارک شهید محمد حسین فهمیده شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۴۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره آشیان مهربانی درشیروان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیروان در این جشنواره با بیان تقدیر و تشکر از عوامل برگزار کننده آن گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور ونشاط، آموزش و تحرک در بین همه شهروندان برگزار گردید و امیدواریم که در آینده نیز مشارکت جمعی بیشتری را در برنامه های شهرداری شاهد باشیم.

علی عاقل افزود: جشنواره های متعددی را برای همه عزیزان در مناسبت های مختلف به ویژه در پارک ها تدارک دیده ایم و ان شاء الله این بستر را فراهم خواهیم کرد.

وی خواستار ارائه پیشنهادات و انتقادات مکتوب از سوی همشهریان عزیز جهت برگزاری بهتر و مناسب تر برنامه ها در آینده شد.

مهندس سیدمصطفی حسینی کارشناس محیط زیست شهرستان شیروان نیز با اشاره به اهمیت و تاکید بر حمایت و حفاظت از جانداران و جانوران در قرآن و روایات گفت: در کره زمینی زندگی می کنیم که محل زندگی حیات وحش نیز است و محیط زیست ما با محیط زیست بسیاری از جانوران مشترک است.

وی با بیان اینکه برگزاری این چنین جشنواره ها برای این است که به وجود و بودن آن ها در محیط زیست خودمان کمک کنیم اظهار داشت:در گذشته به وجود پرندگان خیلی اهمیت می دادند و ساخت برج کبوتران در اصفهان و ... نشان دهنده اهمیت این موضوع نیز می باشد.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیروان نیز گفت: این جشنواره با توجه به فصل سرما و با هدف مراقبت از پرندگان در این فصول سرد برگزار و بیش از 250 نفر آشیانه های دست ساخته خود را جهت شرکت در این جشنواره به نمایش گذاشتند.

محمد مهرابی از نصب آشیانه های پرندگان ساخته شده توسط همشهریان عزیز شرکت کننده در این جشنواره در پارک های سطح شهر خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری شورای اسلامی شهر و با مشارکت شهرداری شیروان برگزار گردید.

در این جشنواره پس از انجام داوری توسط هیئت محترم داوران به آقایان و خانم ها ستایش عابدزاده، حسن زهرایی، یوسف تقی زاده، زکیه چرخنده، مهدی یارجمیلی، غزل اشراقی، پارسا جمشیدی، باران رمیار، محمد صدرا صفاپور، علی کریم زاده، یسنا کمالی، فاطمه حسین قلی زاده و یک شرکت کننده از پیش دبستانی حضرت مریم (س) گواهی حضور و هدایایی به رسم یادبود اهداء گردید.

یادآور می شود که داوری این دوره از جشنواره را آقایان علی عاقل رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهرابی رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری، امید شاکری و سرکار خانم زهرا چکامی فر مربی بهداشت مجتمع فرهنگی آموزشی سمای شهرستان شیروان برعهده داشتند.

برگزاری مسابقه ورزشی توسط رئیس اداره تعاون روستایی و مجری برنامه ها آقای زکریا شیرمحمدزاده همراه با اهدای جوایز به برگزیدگان خانم یسنا حسن زاده و ... ، اجرای بازی های محلی و رقص چوب توسط گروه سنتی آمانج به سرپرستی محمد رحمانی، برپایی ایستگاه های کافه سیار و آش محلی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد - عکاس خبری حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار