آغاز رسمی جشنواره سینما حقیقت با راشهایی که تاکنون ندیده اید

تهران (پانا) - سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت صبح امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه ۹۸ در پردیس سینمایی چهارسوی تهران آغاز به‌کار کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رسمی جشنواره سینما حقیقت با راشهایی که تاکنون ندیده اید

محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر این دوره از جشنواره با مقایسه جشنواره سینما حقیقت با سایر جشنواره های سینمایی درباره ویژگی های این دوره گفت: «یکی از اتفاقات مهم امسال اضافه شدن سالن موزه سینما و نیز گسترش مخاطبان سینمای مستند در شهرستان هاست»
وی افزود:«امسال سال سینمای مستند ایران بود و انتخاب یک فیلم مستند برای حضور در جایزه اسکار حرکت مهم و پیشرویی بود. جشنواره سینما حقیقت انعکاس صدای همه فعالان حوزه سینمای مستند در کشور است.»
دبیر جشنواره در ادامه از فیلم مستند باد صبا ساخته آلبرت لاموریس یاد کرد و ادامه داد:« راشهای دیده نشده ای از این فیلم به دست ما رسیده که به کمک فیلمخانه ملی ایران برای اکران در این دوره از جشنواره آماده شده و در ۲۵ دقیقه به نمایش گذاشته میشود.»
در ادامه این مراسم محمدرضا اصلانی، حسین ترابی، منوچهر طیاب و احمد ضابطی جهرمی از چهره های شاخص مستند سازی در ایران بر صحنه حاضر شدند تا از منوچهر انور برای حضور بر صحنه و افتتاح جشنواره دعوت کنند.
در ادامه این مراسم انور ۹۰ ساله با صدای گرم خود چند جمله با حاضران صحبت کرد و از پیوستن خود به پروژه فیلم «باد صبا» گفت.
وی به برخی از خاطراتش در حضور در این فیلم اشاره کردو افزود:«لاموریس در ساخت فیلم دچار مشکلات بسیاری شده بود. او میخواست نریشن انگلیسی فیلم را به اورسن ولز بسپارد. ولی برخی دوستان او در ایران مرا برای این کار به او معرفی کردند. بالاخره نریشن انگلیسی اجرا شد و لاموریس دست مرا در اجرای نریشن فارسی باز گداشت.»

انور در ادامه با گفتن جمله« سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت آغاز می‌شود» به شروع جشنواره سیزدهم رسمیت بخشید.
در ادامه مراسم راشهای دیده نشده مستند باد صبا با عنوان «باد صبا، آنچه که ندیده‌اید» در ۲۵ دقیقه به نمایش درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار