مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

فقر اقتصادی و شرایط سخت امرار معاش برخی خانواده ها افزایش آمار بازماندگان از تحصیل را به دنبال دارد

زاهدان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از جمله موضوعاتی که آمار بازماندگان از تحصیل را افزایش می‌دهد، فقر اقتصادی،شرایط سخت امرار معاش خانواده ها و به کارگیری دانش آموزان به عنوان نیروی کار و کمک خانواده می باشد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فقر اقتصادی و شرایط سخت امرار معاش برخی خانواده ها افزایش آمار بازماندگان از تحصیل را به دنبال دارد

رخشانی در نشست هم اندیشی که با حضور عرفانی مقدم مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک کشور و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار گردید،اظهار کرد: توسعه طرح روستا مرکزی،مدارس شبانه روزی و مراکز آموزش از راه دور کمک شایانی به افزایش آمار جذب بازماندگان از تحصیل می نماید.
او بهره گیری از ظرفیت های مختلف اعم از مشارکتی و حضور خیرین کشوری،استانی و منطقه ای به منظور کاهش چالش ها و کمبودهای موجود در آموزش و پرورش استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوشبختانه سیستان و بلوچستان از نظر جذب خیرین مقام اول کشور را داراست،اما با همه این تلاش ها هنوز هم مشکلات عدیده ای بویژه در بحث ساخت و توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به رشد جمعیتی دانش آموزان استان که ۵ برابر نرم کشوری است اشاره کرد و بیان کرد: سیستان و بلوچستان از نظر موالید شرایط ویژه و خاصی دارد تا جایی که نوسان و تغییرات غیر سیستمی آمار موالید، کار را برای احصاء نیازها و برنامه ریزی طولانی مدت دچار چالش می کند.
او ادامه داد: با تخصیص اعتبار لازم موضوع حذف مدارس خشتی و گلی در استان با همکاری و مشارکت استان‌های معین تا پایان سال نهایی می شود و یکی از موانع اصلی در مسیر استاندارد سازی فضاها رفع خواهد شد.
رخشانی با اشاره به موضوع مهم تغذیه و تاثیر عمیق آن در فرآیند یادگیری و آموزش،از سوء تغذیه دانش آموزان در برخی مناطق به عنوان معضلی فراگیر یاد کرد که سلامت و رشد و بالندگی برخی از دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد.
در این نشست عرفانی مقدم نیز به عنوان نماینده وزیر دادگستری از تعامل و همفکری خوب مجموعه آموزش و پرورش و دادگستری
در راستای کاهش مشکلات مختلف آموزشی، تربیتی، فضا و تجهیزات و حمایت از برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان با هدف ارتقاء سطح علمی، اخلاقی، بهداشتی و سلامتی دانش آموزان خبر داد و تصریح کرد: از همه ظرفیت ها و پتانسیل موجود در وزارت دادگستری و دیگر نهاد ها در راستای تغییر شرایط موجود و نگاه به آینده ای بهتر بهره گیری خواهیم نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار