مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

زیربنای توسعه و موتور حرکتی هر جامعه ای پژوهش است / باید آموزش پژوهش محور را بر اساس اهداف بالا دستی در آموزش و پرورش استان نهادینه کنیم

زاهدان(پانا) - حمیدرضا رخشانی در برنامه تلویزیونی ناردونه گفت : زیربنای توسعه و موتور حرکتی هر جامعه ای پژوهش است و باید تلاش کنیم بر اساس اهداف بالا دستی ، آموزش پژوهش محور را در آموزش و پرورش استان نهادینه کنیم زیرا پژوهش ابزار تولید علم است .

کد مطلب: ۹۷۴۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای توسعه و موتور حرکتی هر جامعه ای پژوهش است /  باید آموزش پژوهش محور را بر اساس اهداف بالا دستی  در آموزش و پرورش استان نهادینه کنیم

حمیدرضا رخشانی در برنامه تلویزیونی ناردونه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش به عنوان فرصت مغتنمی برای نمایش توانمندی ها و معرفی ظرفیت های حوزه تحقیق و پژوهش می باشد.
او افزود: زیربنای توسعه و موتور حرکتی هر جامعه ای پژوهش است و باید تلاش کنیم بر اساس اهداف بالا دستی، آموزش پژوهش محور را در آموزش و پرورش استان نهادینه کنیم زیرا پژوهش ابزار تولید علم است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اهمیت موضوع پژوهش و جایگاه آن در سند تحول بنیادین گفت:با توجه به اینکه از تولید دانش برای سنجش پیشرفت علم استفاده می شود تمامی فعالیت های پژوهشی را برای گسترش فرهنگ پژوهشگری از مدرسه شروع کنیم
او ادامه داد: انجام فعالیت های پژوهشی در بین کودکان و نوجوانان پررنگ تر می باشد به گونه ای که در دوره ابتدایی جشنواره جابربن حیان و در دوره متوسطه جشنواره نوجوان خوارزمی در راستای یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان برگزار و طی آن پروژه های علمی دانش آموزان در قالب نمایشگاه های علمی ارائه و داوری می شود.
رخشانی بیان کرد: برگزاری جشنواره ها تا عمق خانواده ها پیش رفته و سبب همسویی خانواده، معلم و مدرسه شده و شرایط ویژه ای برای هر دانش آموز ایجاد کرده و سبب شده تا دانش آموز یاد بگیرد که تصمیم گیری، برنامه ریزی و همفکری کند و با اعتماد به نفس مهارت های زندگی را آموخته و آن را به مرحله عملی برساند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزاری برنامه هایی از قبیل برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری فرهنگیان و دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی، چاپ و نشر بروشور با محوریت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل و تقدیر از پژوهشگران برتر را بخشی از برنامه های هفته پژوهش اعلام نمود.

او سه رکن اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت را خانواده، مدرسه و دانش آموز عنوان نمود و خاطر نشان کرد: مادامی که این سه رکن در کنار هم و با تعامل و همفکری برای پیشبرد امور و برنامه ها تلاش کنند یقینا شاهد نتایج و دستاوردهای خوب و ارزنده ای در مدارس خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار