۱۹۱ داوطلب برای نامزدی انتخابات مجلس در استان بوشهر نام نویسی کردند

بوشهر(پانا)_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۱۹۱ داوطلب برای نامزدی انتخابات در چهار حوزه انتخابیه این استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این شمار ۱۷۳ نفر مرد و ۱۸ نفر زن هستند.

کد مطلب: ۹۷۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۹۱ داوطلب برای نامزدی انتخابات مجلس در استان بوشهر نام نویسی کردند

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: هنوز روند ثبت نام نهایی هفت داوطلب تمام نشده است که در صورت انجام آنها این شمار به تعداد کل داوطلبان استان بوشهر افزوده می‌شود.

مجیدی اضافه کرد: از مجموع داوطلبان ۶۶ نفر برای نامزدی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، ۴۷ نفر دشتستان، ۳۶ نفر دشتی و تنگستان و ۴۲نفر در حوزه کنگان، دیر، عسلویه و جم نام نویسی کرده‌اند.

وی یادآورشد: همچنین از این شمار ۳۴ نفر در ادوار گذشته انتخابات مجلس سابقه داوطلبی دارند.

خورشیدی درباره وضعیت سنی داوطلبان بیان کرد: ۳۸ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۴۸ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۳۲ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۰ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۳۰ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۱۴ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۵ نفر ۶۱ تا ۶۵ و ۳ نفر ۶۶ تا ۷۰ سال سن دارند.

خورشیدی گفت: ۹ نفر از داوطلبان دارای تحصیلات حوزوی، ۲۲ نفر لیسانس، ۱۴۰ نفر فوق لیسانس و ۲۰ نفر دکترا هستند.

وی یادآور شد: از مجموع داوطلبان ۱۵ نفر فرهنگی، پنج نفر پزشک، ۹۲ نفر کارمند، ۹ نفر بازنشسته، ۱۲ نفر استاد دانشگاه، چهار نفر بیکار، ۱۶۱ نفر مشاغل آزاد، ۹ نفر وکیل، سه نفر نماینده و ۱۲ نفر سایر هستند.

خورشیدی گفت: ۵۳ نفر معادل ۲۸درصد داوطلبان سابقه ایثارگری دارند.

وی شمار هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر را ۷۵۰نفر عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان بر اساس قانون انجام می‌شود و هیات‌های اجرایی براساس آن چیزی که وجود دارد و بدون هرگونه ملاحظه‌ای باید نسبت به تایید و یا رد صلاحیت افراد اقدام کنند.

خورشیدی با یادآوری اینکه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱۰ نفر داوطلب نامزدی مجلس شده بودند گفت: به لحاظ افزایش ۷۳.۶۳درصدی شمار داوطلبان در دوره یازدهم انتظار می‌رود مشارکت حداکثری را در این دوره از انتخابات داشته باشیم.

وی در باره تبلیغات زود هنگام داوطلبان افزود: داوطلبان باید براساس برنامه زمانبندی اقدام کنند و هر گونه تبلیغات زود هنگام خلاف قانون است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهارداشت: به توسعه سیاسی و کاکرد مطبوعات و رسانه‌ها اعتقاد داریم و امیدواریم در این دوره، انتخاباتی موفق با حضور حداکثری مردم که رسانه‌ها زمینه آن را فراهم می‌کنند، داشته باشیم.

وی از رسانه‌ها خواست برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات و مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند و هر ایرادی در نحوه و روند برگزاری انتخابات می‌بینند را بدون هیچ ملاحظه‌ای به ما اعلام کنند زیرا براین با وریم که رسانه‌ها چشم بیدار جامعه و صدای مردم هستند، پس صدای مردم را هرچه بهتر، بیشتر و رساتر به مسئولان برسانید.

خورشیدی ادامه داد: از نهادهای سیاسی و احزاب انتظار است رسالت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات انجام دهند و برای معرفی نامزدها، و تشویق مردم به حضور حداکثری برنامه ریزی کنند و خانه احزاب می تواند با گرد هم آوردن گروه‌ها دور هم ایفای نقش کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجویان به عنوان پیشقراولان و مرجع در جامعه در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار