کریمی: فعالیت‌های مشترک یونیسف و آموزش‌وپرورش نباید مغایرتی با سند تحول داشته باشد

تهران (پانا) - نشست غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اوبرایان، نماینده صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی وزارت امور خارجه و حضور نمایندگان آن وزاتخانه در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: فعالیت‌های مشترک یونیسف و آموزش‌وپرورش نباید مغایرتی با سند تحول داشته باشد

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش، غلامرضا کریمی در این نشست گفت: «ما آمادگی داریم تا در زمینه طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با دوره ابتدایی و کلاس‌های پیش‌دبستانی، کودکان با نیازهای ویژه، آموزش پناهندگان و اتباع خارجی و حتی مدارس شبانه‌روزی مناطق روستایی و مباحث مربوط به روان‌شناسی کودکان در ایران ذیل برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه مشترک داشته باشیم.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه مجموعه برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش در ذیل سند تحول بنیادین عملیاتی می‌شود گفت: «مجموعه فعالیت‌های مشترک یونیسف و وزارت آموزش وپرورش نباید هیچ‌گونه مغایرتی با این سند داشته باشد و ضرورت دارد تمامی برنامه‌های مشترک آموزش و پرورش و یونیسف ذیل برنامه‌های عملیاتی سند مذکور تعریف و اجرایی شود.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: «این در حالی است که احتمال دارد یونیسف در بسیاری از کشورها فعالیتی داشته باشد که هیچ‌گونه هم‌خوانی با برنامه‌های آن دولت نداشته باشد ولی در کشور ایران با توجه به این که سند تحول همه فعالیت‌های آموزشی را در برداشته و به عنوان تنها سند پذیرفته شده مرجع تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌های آموزشی کشور است هیچ‌گونه طرح، برنامه و پروژه‌ای خارج از این چارچوب اجرا نخواهد شد. بنابراین مجموعه فعالیت‌های یونیسف در راستای برنامه‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. در این صورت امکان نظارت کامل بر پروژه‌ها وجود داشته و کنترل و ارزیابی آن‌ها از سوی طرفین به راحتی مسیر می‌شود.»

در ادامه این نشست علی الهیارترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم گفت: «برنامه‌ریزی‌های مالی، نیروی انسانی، تأمین منابع و تدوین برنامه‌های توسعه از اصلی‌ترین وظایف این معاونت است. همان‌گونه که یونیسف با نظام آموزشی ایران آشنا است، آموزش به عنوان حقوق اساسی در برنامه توسعه ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. ما در آموزش و پرورش بر پوشش تمامی جمعیت لازم‌التعلیم تأکید فراوان داریم و برای تحقق این امر برنامه‌ریزی‌های زیادی داشته‌ایم که دستاورد آن می‌تواند در اختیار کشورهایی قرار گیرد که شرایطی مشابه کشور ما دارند.»

خانم اوبرایان نماینده صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران هم در این نشست بر همکاری و شراکت در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سه حیطه مهم کیفیت، دسترسی همگان به آموزش و تقویت سیستم تأکید کرد تا در استان‌های مورد توجه ایران در خصوص آموزش چند فرهنگی و بهبود کیفیت مدارس استثنایی نوآوری‌های آموزشی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار