با همت مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان:

پارلمان شورای دانش‌آموزی استان زنجان آغاز به کار کرد

زنجان (پانا) - طی نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با منتخبین اعضای شورای دانش‌آموزی نواحی و مناطق 14 گانه‌ی استان، مدیر کل آموزش و پرورش از تشکیل و آغاز به کار پارلمان شورای دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پارلمان شورای دانش‌آموزی استان زنجان آغاز به کار کرد

رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این نشست با اعلام این خبر گفت: « اعضای این پارلمان را منتخبین شورای دانش‌آموزی نواحی و مناطق استان تشکیل می‌دهند. تمامی دانش‌آموزانی که از طریق برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی رأی آورده‌اند عضو این پارلمان خواهند بود.»

رفیعی افزود: « علاوه بر این عضویت دانش‌آموزان منتخب اعضای سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش‌آموزی، اعضای هلال احمر و ... از هر گروه دو عضو (یک دختر و یک پسر ) در این سازمان، در اولویت خواهد بود.»

رفیعی در ادامه گفت: « برای تک‌تک اعضای این سازمان کارت عضویت صادر خواهدشد و اعضا ماهی یک جلسه در سازمان به صورت دیدار با مدیران و مسئولین مختلف خواهند داشت. انتظار می‌رود همه‌ی اعضا در جلسات حضور فعال داشته باشند.»

رفیعی در خصوص اهداف تشکیل این پارلمان گفت: « هدف اصلی از تشکیل این پارلمان، کسب اطلاع مسئولین از افکار عمومی دانش‌آموزان استان و بررسی وضعیت مدارس و ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت همه جانبه در آموزش و پرورش است. و هدف دیگر این پارلمان آموزش خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان است.»

مدیر کل آموزش و پرورش به دانش‌آموزان توصیه کرد: « همه‌ی شما باید خود، برنامه‌ها و نقشتان را جدی بگیرید. مدرسه محل یادگیری مهارت‌های زندگی است. شما در مدرسه تمام وقایع روزمره زندگی را تجربه می‌کنید، پس باید در مدرسه زندگی کردن را تمرین کنید. مهارت‌های برخورد درست را یاد بگیرید و در سالهای آتی زندگی خود آنها را به کار ببرید.»

این مقام مسئول تأکید کرد: « پارلمان نه تنها فضایی برای ارائه‌ی انتقادات و آگاه‌سازی مسئولین است بلکه فضایی برای ارائه ایده‌ها وخلاقیت و نو‌آوری‌های دانش‌آموزان در جهت انجام بهتر امورات است. انتظار داریم این اعضا با تشکیل کمیته‌های مختلف، در مورد امورات درسی و مدرسه به بررسی دقیق مسائل و ظرفیت‌ها بپردازند و ارائه نظر نمایند تا در آینده شاهد ارتقا هرچه بیشتر کیفیت آموزشی باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار