ساختمان خیرساز کتابخانه عظیمی شهر گراش افتتاح شد

شیراز (پانا) - فاز نخست ساختمان خیرساز کتابخانه عمومی عظیمی شهر گراش در مراسمی با حضور مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۷۴۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ساختمان خیرساز کتابخانه عظیمی شهر گراش افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، در پایان برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب فارس، فاز نخست ساختمان خیرساز کتابخانه عمومی عظیمی با زیربنای ۲۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های کشور در آیین افتتاح کتابخانه های عمومی عظیمی گراش با بیان اینکه گسترش خدمات کتابخانه‌ها در مناطق محروم مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: این نهاد با بیش از ۷هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی متعهد مشغول خدمات‌رسانی است و درحال حاضر اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور از خدمات ۳هزار و ۵۱۸ کتابخانه برخوردار هستند.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این مراسم از خیرین و پیشگامان عرصه فرهنگی در شهر گراش تقدیر کرد وگفت: خیرین گراشی زبانزد هستند و همواره برای آبادانی و پیشرفت جامعه تلاش کرده اند.

او با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، عنوان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یک عزم همگانی را می طلبد.

اصغر فرودی فرماندار گراش در ادامه بر نقش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: ریشه بسیاری از معضلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، به دلیل عدم آگاهی و مطالعه افراد است.

وی ارتقای سطح آگاهی جامعه را در گرو افزایش مطالعه دانست و تصریح کرد: دانش و علم پشتوانه اصلی قدرت یک کشور است و کشورهایی به موفقیت و قدرت رسیده‌اند که در علم و فرهنگ پیشرفت کرده‌اند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گراش با تقدیر از خانواده زنده یاد عظیمی گفت: این پروژه در سال ۹۳ شروع و برای ساخت آن بالغ برچهار و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و افزون بر شش میلیارد ریال توسط خانواده زنده یاد حاج رضا عظیمی هزینه شده است.

حجت السلام و المسلمین سیدمحمدباقر بخشایش پور امام جمعه گراش نیز در این مراسم با بیان اینکه آنچه کشورها را در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌دهد، توجه به فرهنگ است، اظهار داشت: مهم ترین بخش فرهنگ، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است. ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی و نیازهای ضروری هر جامعه است.

این پروژه در سال 1393 با زیر بنای هزار و ۷۰ متر با اعتبار خیرنیک اندیش مرحوم حاج رضا عظیم و در دو طبقه آغاز شد. فاز اول آن همزمان با ایام گرامیداشت کتاب و کتابخوانی سال 1398 تکمیل و توسط اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تجهیز شده است. فاز دوم این پروژه نیز با اعتبارات دولتی و نهادی در دست ساخت است. این کتابخانه عمومی عظیمی دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن های مطالعه، آموزش، مرجع ، کمک درسی، کودک و نوجوان و بخش اداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار