استاندار قزوین:

هویت ها را با کمک سازمان های مردم نهاد احیا کنیم

استاندار قزوین گفت: هویت هایی که امروز از بین رفته را با کمک سازمان های مردم نهاد احیا کنیم.

کد مطلب: ۹۷۴۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
هویت ها را با کمک سازمان های مردم نهاد احیا کنیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین ، در شورای برنامه ریزی استان در خصوص بنیاد ایران شناسی بیان کرد: این بنیاد و سابقه آن بعد از مباحثی که در مورد هویت تاریخی کشور مطرح بود و علاقه ای که مقام معظم رهبری به حفظ تمدن و فرهنگ کشور داشتند، از سوی معاون رییس جمهور وقت در سال 73 تاسیس شد تا در حوزه هویت های فرهنگی و تاریخی کشور مطالعه نماید.

وی گفت: ارزش های زیادی در تاریخ ایران وجود داشته که به دلایل مختلف در طی سال ها در تقابل و تعامل فرهنگی، جایگاه خود را از دست داد.

استاندار قزوین اظهار کرد: ایران در منطقه، کشوری با سابقه تاریخی حکومت و حکومت داری است که اصالت های فرهنگی متعددی در وجود خود داشته و بنیاد ایران شناسی می تواند در حوزه پژوهش و مطالعه به ثبات فرهنگی متناسب با دین و فرهنگ ایرانی کمک کند.

جمالی پور عنوان کرد: کمرنگ شدن فرهنگ ها به این دلیل است که از فرهنگ خود را به خوبی صیانت نکردیم و این بنیاد می تواند با ارزش گذاری به این فرهنگ ها که نوعا برخی از آن ها از بین رفته، آنها را زنده کند.

وی افزود: باید روی هویت ها مطالعه کنیم و با کمک NGOها بتوانیم هویت های از بین رفته را احیا کرده و حفظ نماییم، از دست دادن هویت ها می تواند موجب ایجاد معظلات شود که همین امر می تواند شاکله جامعه را برهم زده و موجب ایجاد مشکلات جدی شود.

مقام ارشد اجرایی استان تصریح کرد: بنیاد ایران شناسی با ماموریت خود ایجاد شده تا ظرفیت های تاریخی این استان را بررسی نماید و مانند پازلی این ظرفیت ها را به پازل اصلی کشور وصل شده و فرهنگ ایرانی را ایجاد کند و می تواند نقشه موثری در جهت گیری های برنامه ای کشور شده و سایر برنامه های کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

جمالی پور اضافه کرد: بخشی از مشکلات کشور به دلیل بی توجهی به فرهنگ و هویت کشور است که بنیاد ایران شناسی می تواند مانع ایجاد مشکلات شود.

استاندار قزوین بیان کرد: ما از این بنیاد در استان حمایت می کنیم چون فرهنگ جزو علایق اجتماعی جامعه است که همه به آن علاقه دارند و بر همین مبنا می تواند ظرفیت بزرگی برای بنیاد ایران شناسی باشد و در مورد ساختمان این بنیاد نیز پیگیری می کنیم تا بتوانیم با فعال کردن آن برشی را از استان قزوین برای تاریخ و هویت ایرانی ایجاد کنیم تا ظرفیت بزرگی بعنوان افتخار برای جوانان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار