حسینی خبر داد: تدوین سند جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تجهیزات و کار آفرینی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مشترک مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از تدوین سند جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تجهیزات و کار آفرینی خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: تدوین سند جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تجهیزات و کار آفرینی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی افزود: توسعه موضوعی و قلمرو مشارکت، یکی از سیاست‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خواهد بود .

او اشاره کرد: در این حوزه توسعه مشارکت در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز به مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیز مجمع خیرین مدرسه یاری را دنبال خواهیم کرد.

حسینی افزود: مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چند قلمرو می‌تواند با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در قالب یک تفاهم نامه جامع همکاری کند.

حسینی بیان کرد: قلمرو اول آموزش نیروی انسانی است که در این راستا هنر آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که قریب به ۱۲ هزار هنرجو در مدارس ویژه استثنایی و پذیرا مشغول تحصیل هستند و در ۱۹۶ رشته آموزش می بینند، یکی از محور های عمده این است که این عزیزان از حیث مهارتی اولا به روز شوند و ثانیا قلمروهای جدید آموزش فردی آنها تسریع و در این زمینه توانمندی‌های لازم را کسب کنند.

او در ادامه افزود: در کنار آموزش هنرآموزان، آموزش مشاورین مدارس نیز برای تحقق سیاست توسعه متوازن از ضروریات است که در این قلمرو ضعیف مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند نقش هادیان فنی برای دانش آموزان مقطع متوسط اول را برای جذب آنها به هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای ایفا کنند.

حسینی همچنین بیان کرد: توسعه و تجهیز هنرستان‌ها و کارگاه‌ها و استاندارد سازی آنها محور بعدی همکاری‌های این مجمع با سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

او در خصوص استفاده از ظرفیت طرح ایران مهارت و نیز جشنواره‌های مهارتی سازمان، ایجاد مراکز رشد و کارآفرینی در هنرستانهای ( طرح مرکاب) به گونه‌ای که دست کم هر منطقه آموزشی یک مرکز رشد و کارآفرینی داشته باشد نیز تاکید کرد.

حسینی در ادامه افزود: تمرکز و توجه به رشته‌های مهارتی جدید با توجه به نیاز سیستمی جامعه، ارتباط با سایر سازمان‌ها و نهاد ها مثل وزارت صمت و سازمان فنی و حرفه‌ای، استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها در ساعات غیر آموزشی به عنوان مراکز کارگاهی و نیز عرضه محصولات دانش‌آموزان و نمایشگاه دایمی، طرح ایجاد شبکه هنرستان‌ها به منظور تولید، توزیع و مصرف تجهیزات و اقلام مورد نیاز آموزش و پروش و جامعه، طرح یک روز با هنرستان‌ها به منظور آشنایی دانش‌آموزان با وضعیت رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی هنرستان‌ها به منظور معرفی نیازمندی‌های جامعه و بازار کار، فعالیت‌ها و تولیدات و ظرفیت‌های هنرستان‌ها، ایجاد مراکز جامع هنرستانی توسط بخش خصوصی به شکل غیر دولتی متناسب با نیاز جامعه و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت استفاده های مهارتی و کارگاهی، محور های مهم و قابل توجهی است که می توانند بین مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سازمان آموزش و پرورش استثنایی شکل گیرد.

او در پایان تأکید کرد: ما باید به تدوین سه سند جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سند جامع تجهیزات و استانداردسازی فضا و تجهیزات هنرستانی و سند جامع کارآفرینی که در عرصه توسعه آموزش‌های مهارتی، فنی است، همت گماریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار