کاهش آلودگی‌های زیست محیطی با جایگزینی سوخت‌های فسیلی

تهران (پانا) - با اعلام رسانه‌ای اختراع سامانه  آب سوزدر نمایشگاه محیط زیست تهران با حضور استانداراستان البرز در 15 اسفند 94 , خبر دستیابی ایران به فناوری  آب جایگزین سوختهای فسیلی (ابسوز)بصورت  عمومی انتشار یافت.

کد مطلب: ۹۷۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آلودگی‌های زیست محیطی  با جایگزینی سوخت‌های فسیلی

به دنبال آن طی ماه‌های بعد تعداد قابل ملاحظه‌ای از رسانه‌های بین‌المللی پس از تایید سامانه آب‌سوز توسط تیم فنی آن رسانه خبر ایجاد این سامانه را منتشر کردند.

طبق برآورد انجام شده در سال 95 هزینه آب سوز کردن هر خودرو بدون یارانه دولتی 2و نیم میلیون تومان و 600 هزار تومان با یارانه بود و اکنون هزینه آن حدود 4 نیم میلیون تخمین زده می‌شود.

علاالدین جاسمی‌زرگانی، مبدع سامانه آب‌سوز " سوخت تولید شده از آب را ("پرشین گاز") نامیده‌ است. به گفته او شکل و شمایلی شبیه به هیدروژن دارد اما تفاوت‌های جدی با این سوخت دارد. (پرسین گاز )از آب استحصال‌شده و پس از سوختن باز تبدیل به بخار آب می‌شود. در عین حال هیچ یک از خطرات هیدروژن موجود در دنیا را ندارد و جهت ذخیره ‌سازی و نگه‌داری به کپسول‌های مخصوص هیدروژن نیاز ندارد. به گفته مبدع تولید و استحصال این سوخت به مقادیر فراوان با شیوه‌ای بسیار نوین و متفاوت از شیوه‌های رایج دنیا انجام می‌شود و دارای توجیه اقتصادی و قابل رقابت با سوختهای فسیلی و دیگر سوخت‌ها است.

جاسمی با اشاره به تفاوت اساسی سامانه آبسوز گفت: به یاد داشته باشیم پروژه خودرو با سوخت آب ( هیدروژن )در شرکت آلمانی بی ام سری 7 و در فاز اول کاملا شکست خورد و در واقعه هنگام تست ، بعد از ورود هیدروژن به موتور باعث انفجار مهیبی شد که منجر ب گشته شدن شش دانشمند پروژه شد ، ولی در فاز دوم در همان سال با تغییرات اساسی در زیر ساخت آلیاژ موتور از چدن و آلومینیوم تبدیل به فولاد کربن که هزینه بالغ بر یک و نیم میلون مارک در بر داشت ، در صورتی که درسیستم ابداعی دانشمند ایرانی هیچ تغییری در زیر ساخت موتور اتفاق نمی افتد و تنها سامانه ایی که آب را تبدیل به سوخت می کند را به خودرو اضافه میکنیم .

وی یادآورشد که برخلاف اظهارات برخی افراد نا آگاه در خصوص قضاوت سامانه تبدیل آب به نوعی سوخت تاکید داشتند که سامانه مبدل آب به نوعی سوخت ، از نظر ساختاری و روند تولید و مصرف انرژی ، از نظر علمی با شیوهای موجود در جهان کاملان متفاوت بوده و از نمونهای رایج در جهان تبعیت نمی‌کند . جاسمی افزود: تمامی راه‌های تولید سوخت (هیدروژن) از آب را با فناوری موجود در جهان را بدلیل عدم توجیه اقتصادی در خصوص مصرف بی‌اندازه انرژی مردود می‌دانم.

جاسمی درباره ایجاد بحران آب درصورت فراگیر شدن سامانه آبسوز در سراسر کشور گفت: هم اکنون مصرف بنزین کشور به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند روزانه 105 میلیون لیتر در روز است فرض براینکه این میزان مصرف از سوخت با آب جایگزین شود با توجه به مصرف روزانه آب کشور و منابع آبی کشور این موضوع به یک شوخی شباهت دارد.بعنوان مثال مصرف سرانه سالانه بیش از 90 درصد آب جهت مصرف کشاورزی.

وی گفت: چنین تصور می‌شود برخی کشورها به این فناوری دست یافته باشند و براساس سیاستهای راهبردی‌شان زمان ارایه آن را به تعویق انداخته‌اند. ما می‌توانیم بر اساس مدارک و مستندات این ادعا را ثابت کنیم.

به عقیده مخترع این فناوری روش‌های تولید انرژی (هیدروژنی ) از اب در مقابل این فناوری منسوخ بوده و ما با روشهایی مختلف موجود استخراج هیدروژن کاملان آشنا هستیم و با قوانین علمی، حاکم بر ادعایی سامانه ابسوز کاملان اشنا هستیم. روش ابداعی ما با شیوه نوین و کارآمد تر از شیوه‌های رایج و کاملان متفاوت در دنیا با حداقل انرژی مصرفی و حداکثر بازدهی تولید می‌شود . و به کرات در آزمایشگاههای خود به تستهای میدانی پرداختیم.

او درباره عدم ورود این فناوری از سال 94 تا کنون به بازار مصرف را کوتاهی و اهمال مسئولان ذی‌ربط با وجود تستهای میدانی و اجرای آن و همچنین عدم حمایت اقتصادی و معنوی از این طرح ملی عنوان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار