تجهیز ۳۱۵ آموزشگاه به سیستم گرمایشی استاندارد در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل گفت: ۳۱۵ آموزشگاه در استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.

کد مطلب: ۹۷۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز ۳۱۵ آموزشگاه به سیستم گرمایشی استاندارد در اردبیل

دولت لطفی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: ۳۱۵ آموزشگاه را که در سطح استان اردبیل دارای انشعاب گاز رسانی بودند به سیستم‌های گرمایشی استاندارد (پکیج و بخاری‌های هرماتیک) مجهز شده اند.

او بیان کرد: در گام دوم تمامی مدارسی که از بخاری‌های گازسوز و نفتی استفاده می‌کنند به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین از بهره برداری و تکمیل ۵ سالن ورزشی در سطح استان اردبیل تا مهرماه سال ۹۹ خبر داد.

لطفی گفت: در تلاش هستیم با استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس سطح استان بخاری‌های نفتی را از مدارس سطح استان اردبیل جمع‌آوری کنیم.

او با بیان اینکه تعداد کمی از مدارس غیردولتی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند، گفت: همچنان از ۹۱۷ مدرسه غیردولتی و پیش دبستانی استان بیش از ۵۰۰ واحد سامانه گرمایشی غیراستاندارد دارند که باید هر چه سریع‌تر این واحد‌های آموزشی به سیستم گرمایشی مناسب مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: در سال‌های اخیر منابع مناسبی برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس اختصاص داده شده که اگر این تخصیص‌ها تا دو سال آینده ادامه پیدا کند هیچ مدرسه غیراستاندارد از نظر تامین گرمایش نخواهیم داشت.

لطفی با بیان اینکه به هیچ وجه به مدارس غیردولتی فاقد تجهیزات و امکانات گرمایشی استاندارد مجوز فعالیت ارائه نمی‌شود، افزود: تمامی مدارس غیردولتی موظف هستند در اولین فرصت سامانه گرمایشی خود را استاندارد کرده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم.

او ادامه داد: مدرسه سازی بهترین سرمایه گذاری برای رشد فرهنگی جامعه است بطوریکه توجه خیرین نیکوکار به امر مدرسه سازی نشان‌دهنده شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده سازان این سرزمین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار