ملخ‌های صحرایی به ایران حمله می‌کنند

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور می‌گوید براساس پیش‌بینی‌های فائو، طی دو الی سه روز آینده دسته‌جات بزرگی از ملخ صحرایی وارد کشور خواهد شد.

کد مطلب: ۹۷۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ملخ‌های  صحرایی به ایران حمله می‌کنند

به گزارش مهر، محمدرضا میر با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی در موج جدید حرکت خود از هندوستان و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان که خاستگاه اصلی آنان است حرکت می‌کنند، گفت: بخشی از ملخ‌ها در حین عبور از مسیر مذکور وارد ایران می‌شوند اما عمده آنها به شبه جزیره عربستان می‌روند.

وی ادامه داد: براساس آخرین پیش‌بینی فائو، طی دو الی سه روز آینده دسته جات بزرگی از این ملخ‌ها وارد کشور ما می‌شوند که سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و حتی ممکن است بخشی از بوشهر را درگیر کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای مقابله با این حمله وجود دارد، گفت: ادوات و تجهیزات لازم، سموم و ... در استانها تدارک دیده شده و آمادگی کامل برای مقابله با این حمله وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

میر در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه آیا اعتبارات لازم برای مبارزه با این آفت تخصیص یافته است؟، افزود: به دلیل اینکه هنوز مبارزه وارد فاز اصلی نشده ما از اعتبارات جاری سازمان برای این کار استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: پیرو دستور معاون اول رئیس جمهوری در سه ماه قبل، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور همکاری لازم را با سازمان حفظ نباتات دارند و آماده هستند که وقتی وارد فاز اصلی مبارزه شدیم بودجه مورد نظر را، هم در اختیار استانها و هم در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار دهند.

میر گفت: فاز اصلی مبارزه احتمالا در ماههای دی و بهمن انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار