رئیس اداره دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛

کارگاه آموزشی برنامه ویژه مدرسه ( بوم ) مقطع ابتدایی دشتستان برگزار گردید

دشتستان،بوشهر (پانا)_رئیس اداره دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هدف برنامه ویژه مدرسه تنوع بخشی به محیط های یادگیری، متناسب سازی برنامه های درسی با نیازها و شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهرستان و مناطق می باشد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی برنامه ویژه مدرسه ( بوم ) مقطع ابتدایی دشتستان برگزار گردید

شهرام ستوده منش در کارگاه آموزشی مدیران برنامه ویژه مدرسه ( بوم ) مقطع ابتدایی دشتستان در محل سالن جلسات شهید رضایی بیان داشت: هدف برنامه ویژه مدرسه تنوع بخشی به محیط های یادگیری، متناسب سازی برنامه های درسی با نیازها و شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهرستان و مناطق می باشد.

ستوده منش گفت: جلب مشارکت خانواده ها ، دستگاه های فرهنگی، هنری، خدماتی، مذهبی و تولیدی در طرحی و اجرای برنامه و فعالیت های خارج از کلاس و مدرسه و ارتقای توانمندی های معلمان برای مشارکت موثر آنان در برنامه ریزی درسی در سطح مدرسه از دیگر اهداف این برنامه آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی دشتستان نیز در این کارگاه گفت : برنامه ویژه مدرسه(بوم) بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تاکید بر آموزش ها ی مهارت محور و بسط گستره فعالیت های پرورشی در سطح مدارس به اجرا درمی آید.

محمد جعفر اسدی بیان داشت: این برنامه طراحی و اجرای بخشی از زمان آموزش را طبق ضوابط و چارچوبی معین به مدرسه واگذار می کند به این معنا که مدارس می تواند با توجه به خواست و نیازسنجی داخلی و با سنجش امکانات بالفعل و بالقوه اجتماع پیرامونی برنامه های خاص و ویژه خود را تدارک ببینند.

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی دشتستان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: در این برنامه امکان ویزه سازی آموزش بر اساس نیازها و علایق دانش اموزان ، خانواده ها و اجتماع محلی مدرسه فراهم می شود.

امید آورند افزود: در واقع این برنامه تلاش دارد فرصتی فراهم آورد تا مدیران و فرهنگیان در مدرسه فضایی منعطف برای ظهور و بروز ابتکار عمل ها و شایستگی های حرفه ای خود در زمینه رهبری برنامه درسی و برنامه ریزی درسی در اختیار داشته باشند.

وی گفت: بر اساس این برنامه مدرسه باید محیطی جذاب و یادگیرنده برای دانش آموز به دلیل پرداختن به نیازها و علائقاشان شود که رنگ و بوی امکانات و شرایط محلی و بومی را به خود و تمام کارکنان مدرسه بگیرد.

گفتنی است کارگاه آموزشی برنامه ویژه مدارس ( بوم) با حضور محمد جعفر اسدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ، شهرام ستوده منش رییس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، امید آورندکارشناس مسئول آموزش ابتدایی دشتستان و با حضور مدیران مدارس مجری طرح در راستای اجرای راهکارهای 5-5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوبه 13-2 برنامه درس ملی برگزار شد.

شایان ذکر است در ادامه این کارگاه آموزشی خانم کرمی مدرس برنامه ویژه مدرسه استان بوشهر به تشریح راهنمای عمل برنامه مذکور پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار