پشت پرده نایاب شدن داروی آنفولانزا

تهران ( پانا) - یک شرکت دارویی تولیدکننده داخلی داروی آنفولانزا به بهانه بدهی مالیاتی از تولید داروی آنفلوآنزا (تامیفلو) سر باز زد.‌ وزارت بهداشت نیز نتوانست مدیران آن شرکت را مجاب به تولید کند.

کد مطلب: ۹۷۴۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پشت پرده نایاب شدن داروی آنفولانزا

به گزارش عصر ایران، به نقل از هفت صبح ، انحصار تولید دارو آنفلوآنزا (تامیفلو) به دست یک شرکت دارویی داخلی خاص افتاده است.

یک شرکت با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده بود که این دارو را با قیمت بسیار کم‌تر از نمونه خارجی، در کشور تولید کرده و در عوض؛ وزارت بهداشت اجازه وارادت این دارو توسط واردکنندگان را لغو کرد.

پس از مدتی اما آن شرکت دارویی به بهانه بدهی مالیاتی از تولید محصولات خود سر باز زد.‌ وزارت بهداشت با آغاز موج آنفلوآنزا نتوانست مدیران آن شرکت را مجاب به تولید کند.

در نتیجه دارو نایاب شد و وزارت بهداشت مجبور شد به صورت ویژه و فوری، هزار عدد از این کپسول را در اواخر هفته گذشته به کشور وارد کند (یعنی سه هفته پس از آغاز موج آنفلوآنزا در کشور).

آن شرکت داخلی نیز پس از ورود داروهای خارجی به کشور، به سازمان بازرسی شکایت کرد که وزارت بهداشت بر خلاف تعهد خود عمل کرده و چند روزی هم جلوی توزیع داروی خارجی را گرفت!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار